تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله نوری همدانی، اسلام را دینی فریاد‌گر عنوان كرد كه نمی‌تواند نسبت به سرنوشت بشر بی‌تفاوت باشد.   حضرت آیت‌الله   نوری همدانی، در دیدار جمعی از شركت كنندگان طرح بصیرت اظه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام، با بی‌تفاوتی مخالف است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، اسلام را دینی فریاد‌گر عنوان كرد كه نمی‌تواند نسبت به سرنوشت بشر بی‌تفاوت باشد.

حضرت آیت‌الله   نوری همدانی، در دیدار جمعی از شركت كنندگان طرح بصیرت اظهار داشت: در جهان پر سر و صدای امروز، افراد مختلف، مكاتب و ایسم‌های مختلفی را به وجود آورده‌اند تا بشر را به گمراهی بكشانند.
وی اضافه كرد: اسلام تلاش می‌كند كه انسان‌ها دارای یك جهان‌بینی خاصی باشند تا آن‌ها بدانند از كجا آمده‌اند، در چه مكانی زندگی می‌كنند، در نهایت به كجا خواهند رفت، لوازم این سفر چیست و باید بدانیم كه هر موجودی در این جهان با هدفی مشخص آفریده شده است.
این مرجع تقلید با بیان این‌كه اسلام نمی‌تواند نسبت به سرنوشت بشر بی‌تفاوت باشد، افزود: اسلام با بی‌تفاوتی مخالف است. ما نباید نسبت به مسایل اسلام و مسلمین بی‌تفاوت باشیم. دین، فریاد‌گر است. فریاد‌گرانی در طول تاریخ به میدان آمدند و شهید شدند. حضرت امام خمینی (ره) نیز با فریاد رسای خود پایه عرصه مبارزه را بنا نهاد و توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه بر لزوم خودسازی انسان‌ها تأكید كرد و یادآور شد: این جهان مدرسه‌ای است برای انسان‌ها تا با راهنمایی وحی، پیامبران و ائمه اطهار (ع) راه درست به كمال رسیدن را پیدا كنند.