تبیان، دستیار زندگی
یک کارگردان فیلم کودک و نوجوان گفت: یکی از مشکلات مهم سینمای کودک و نوجوان، فیلمنامه هایی است که برای ضریب های هوشی پایین ساخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یکی از مشکلات سینمای کودک چیست؟

یک کارگردان فیلم کودک و نوجوان گفت: یکی از مشکلات مهم سینمای کودک و نوجوان، فیلمنامه‌هایی است که برای ضریب‌های هوشی خیلی پایین ساخته شده است.

پیشخوان خبر تبیان

جشنواره فیلم کودک

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سید محمدرضا خردمندان در حاشیه سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: شور و حال جشنواره امسال نشان می‌دهد که می‌توان به آینده سینمای کودک امیدوار بود. وی افزود: استقبال فراوان مخاطبان از فیلم‌ها در همین چند روز برگزاری جشنواره بارقه‌های امید برای سینمای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. کارگردان فیلم سینمایی "21 روز بعد" با بیان اینکه در مجموع حال سینمای کودکان و نوجوانان در کشور خوب نیست، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان به طور مناسب انجام نمی‌گیرد و این موضوع به جایی رسیده است که می‌توان گفت سینمای کودکان و نوجوانان در جایی متوقف شده و حرکت نمی‌کند.

خردمندان، مهمترین مشکل سینمای کودک و نوجوان را نبود فیلمنامه مناسب عنوان کرد و گفت: همانطور که سالهاست در سینمای بزرگسال، فیلنامه‌های خوب بسیار اندک بوده‌اند و حتی در جشنواره فیلم فجر هم فیلمنامه خوب وجود ندارد، در سینما کودک نیز این موضوع به صورت مضاعف مشاهده می‌شود.

خردمندان، مهمترین مشکل سینمای کودک و نوجوان را نبود فیلمنامه مناسب عنوان کرد و گفت: همانطور که سالهاست در سینمای بزرگسال، فیلنامه‌های خوب بسیار اندک بوده‌اند و حتی در جشنواره فیلم فجر هم فیلمنامه خوب وجود ندارد، در سینما کودک نیز این موضوع به صورت مضاعف مشاهده می‌شود. وی با بیان اینکه نباید به کودکان و نوجوانان امروز ساده انگارانه نگاه کرد، اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم در سینمای کودک و نوجوان، فیلم‌هایی است که فیلمنامه‌هایش برای ضریب‌های هوشی خیلی پایین ساخته شده است. در حالیکه بچه‌های نسل حاضر بسیار باهوش هستند و با توجه به اینکه زمان زیادی را در فضاهای مجازی صرف می‌کنند، اطلاعات بالایی دارند.

خردمندان با بیان اینکه کودکان و به ویژه نوجوانان از نظر دیدن فیلم‌های سینمایی مناسب سنشان فقیر هستند، گفت: باید حداقل تعدادی فیلم در سال برای کودکان و نوجوانان تولید شود تا این افراد بتوانند حداقل یک فیلم را در ماه تماشا کنند و از آن لذت ببرند و آموزش ببیند. حتی من پیشنهاد می‌کنم که  زنگ سینما در مدارس وجود داشته باشد

فیلم سینمایی « 21 روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان، در مورد یک نوجوان است که علاقه دارد تا فیلمساز شود و با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند. زمانی که این نوجوان در آستانه این موقعیت قرار می‌گیرد که فیلمش را بسازد بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد که باید بین رویا و علاقه خودش و یک مسئولیت اجتماعی که بر دوشش گذاشته شده، یکی را انتخاب کند.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .