تبیان، دستیار زندگی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی لایحه جناح افراط گرای ائتلاف حاکم را که از هرگونه تقسیم قدس و احتمال بازگرداندن بخش شرقی آن به فلسطینیان جلوگیری می کند، وتو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتانیاهو لایحه‌ای درباره قدس را وتو کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لایحه‌ جناح افراط‌گرای ائتلاف حاکم را که از هرگونه تقسیم قدس و احتمال بازگرداندن بخش شرقی آن به فلسطینیان جلوگیری می‌کند، وتو کرد.

پیشخوان خبر تبیان
نتانیاهو

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توضیح این اقدام اعلام کرد: نخست‌وزیر می‌خواهد ائتلاف حاکم درباره لایحه‌ای مناسب در این راستا به سازش برسد، نه اینکه تنها از نسخه‌ای که نفتالی بنت(وزیر آموزش از حزب راستگرا) ارائه کرده، استفاده کند.

دفتر نتانیاهو همچنین اعلام کرد: علاوه بر این، زیو الکین، وزیر امور قدس هم باید در تدوین این لایحه مشارکت داشته باشد.

این لایحه که قرار است یکشنبه آتی به رای گذاشته شود، نیازمند رای ۸۰ عضو کنست (پارلمان اسرائیل) است.

نفتالی بنت تاکید دارد که لایحه او به شدت با هرگونه تقسیم قدس مخالفت می‌کرد. او گفت: "دو بار در ۱۵ سال گذشته در دوران نخست‌وزیری ایهود باراک و ایهود المرت نزدیک بود بخش‌های مهمی از اسرائیل را از دست بدهیم. نتانیاهو با لایحه ما مخالفت کرد اما ما مصمم هستیم تا آن را تصویب کنیم و اطمینان دارم که می‌توانیم بر سر این لایحه و اورشلیم به توافق برسیم."

رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ کرانه باختری از جمله شرق قدس را به اشغال خود درآورد. اسرائیل در ۱۹۸۰ بخش شرقی شهر قدس که طبق قوانین جهانی مطعلق به فلسطینیان است را به عنوان پایتخت "کشور یهود" ضمیمه بخش غربی کرد. جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به رسمیت نشناخته است.

از نظر حقوق بین‌الملل،‌ کرانه باختری و شرق قدس جزو "اراضی اشغالی" است و تمام ساخت‌وسازها در آن را غیر قانونی می‌داند.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .