تبیان، دستیار زندگی
بیست و دومین چاپ کتاب هنر رضایت از زندگی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«هنر رضایت از زندگی» به چاپ بیست و دوم رسید

بیست و دومین چاپ کتاب «هنر رضایت از زندگی» از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شد.

پیشخوان خبر تبیان

کتاب

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «هنر رضایت از زندگی» نوشته حجت‌الاسلام عباس پسندیده از سوی دفتر نشر معارف به چاپ بیست و دوم رسید. رضایت‌مندی از زندگی، از جمله دغدغه‌های است که انسان‌ها در کل زندگی با آن درگیر هستند. صاحب‌نظران علوم انسانی و اندیشمندان، غالباً فرمول‌هایی برای رضایت‌مندی انسان از زندگی ارائه کرده‌اند اما امتیاز آنچه که تحت عنوان «هنر رضایت از زندگی» منتشر شده است این است که مسئله را از دیدگاه آیات و احادیث، بررسی نموده است. به جهت جایگاه مهمی که مهارت «رضایت‌مندی از زندگی» در رسیدگی به تکامل معنوی دارد، قرآن، اولیای دین و معصومین(علیهم‌السلام) آموزه‌های فراوانی در این زمینه به پیروان خود آموخته‌اند که حجت‌الاسلام پسندیده سعی کرد آنها را به گونه‌ای جذاب، تنظیم و دسته‌بندی کند.

به جهت جایگاه مهمی که مهارت «رضایت‌مندی از زندگی» در رسیدگی به تکامل معنوی دارد، قرآن، اولیای دین و معصومین(علیهم‌السلام) آموزه‌های فراوانی در این زمینه به پیروان خود آموخته‌اند که حجت‌الاسلام پسندیده سعی کرد آنها را به گونه‌ای جذاب، تنظیم و دسته‌بندی کند.

زندگى، در اندیشه دینى، مزرعه آخرت و خاستگاه کمال اُخروى است. گروهى به غلط ، دین را «زندگى ستیز» مى‌دانند و گروهى به اشتباه، «زندگى پرست» مى‌شوند و ممکن است آنانى که از تفکر زندگى ستیزى فاصله مى‌گیرند، به دامان زندگى پرستى در افتند. دین، نه زندگى ستیز است و نه زندگى پرست؛ بلکه زندگى را بستر تکامل و مقدّمه آخرت مى‌داند. لذا یکى از نیازهاى زندگى موفق، برخوردارى از «هنر رضایت از زندگى» است. کسى که از زندگى خود رضایت نداشته باشد، امکان موفقیت در هیچ سطحى از زندگى دنیوى و اخروى را ندارد. خوش بختانه و البته بر خلاف تصور موجود، دین، «رضایت از زندگى» را به رسمیت شناخته و براى تأمین آن، آموزه‌هاى فراوانى دارد که یا دیده نشده‌اند و یا به درستى فهم نشده‌اند.

به جهت جایگاه مهمى که مهارت «رضامندى از زندگى» در رسیدن به تکامل معنوى دارد، اولیاى دین، آموزه‌هاى فراوانى در این زمینه به پیروان خود آموخته‌اند. رسول خدا(صلى الله علیه و آله) در کنار تعالیم قُدسى و ملکوتى خود، مهارت‌هاى زندگى را به پیروان خود و حتى کسانى همانند امام على(علیه السلام) و ابوذر غفارى مى‌آموزد. امام على(علیه السلام) نیز مهارت‌هاى زندگى را به یاران خود مى‌آموختند. روش دیگر پیشوایان معصوم ما نیز همین گونه بوده است. حتى فراتر از این، در خلال این کتاب، خواهید دید که قرآن کریم نیز در این زمینه آموزه‌هاى مهمى دارد. بنابراین مى‌توان گفت که یکى از دغدغه‌هاى دین، رضامندى از زندگى است و یکى از رسالت‌هاى آن، آموزش مهارت‌هاى زندگى کردن به پیروان خویش است.

این کتاب که در اصل خلاصه «رضایت از زندگی» واحد حدیث و علوم روانشناختی پژوهشکده علوم و معارف حدیث است که از سال 1384منتشر شد در مدت 3 سال، به چاپ ششم رسید که «هنر رضایت از زندگی» چکیده و خلاصه آن است که به سفارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تنظیم و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است و با استقبال فراوان روبرو شده است.

چاپ بیست و دوم کتاب «هنر رضایت از زندگی» در 192 صفحه، قطع پالتویی و تیراژ 3000 نسخه، با قیمت 6000 تومان، بهار 1396 روانه بازار کتاب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .