تبیان، دستیار زندگی
وضعیت پرسپولیس در آستانه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ، باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«قهرمان» را تضعیف نکنید

وضعیت پرسپولیس در آستانه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ، باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.

پیشخوان خبر تبیان
پرسپولیس

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، پرسپولیس فصل قبل یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های لیگ ایران را به نام خود ثبت کرد. تیم برانکو در حالی چند هفته زودتر توانست قهرمان لیگ شود که در آمارها و تمامی مسائل سرتر از بقیه تیم‌ها بود.

حالا در آستانه یکی از حساس‌ترین دیدارهای باشگاهی در تاریخ سرخ‌ها که می‌تواند برای اولین بار این تیم را به جمع چهار تیم برتر آسیا (در لیگ قهرمانان آسیا)، برساند و البته مصاف حیثیتی با الاهلی عربستان، خروج ستاره‌ها و تضعیف پرسپولیس به دغدغه اصلی هواداران تبدیل شده است. این در حالی است که سایر رقیبان پرسپولیس یعنی العین، الاهلی و الهلال سعی در تقویت تیم خود برای شروع لیگ قهرمانان آسیا دارند.

خروج سروش رفیعی و احتمالا مهدی طارمی، هر چند به بحث درآمدزایی پرسپولیس کمک می‌کند ولی در آستانه رقابت‌های مهم به سود نماینده فوتبال ایران نخواهد بود. رفیعی هافبک طراح سرخ‌ها بود که در نیم فصل دوم با بازی‌های زیبای خود در میانه میدان خیلی به این تیم برای فصل جدید کمک کرد. مهدی طارمی نیز گلزن اول پرسپولیس بود که در همین یکی دو فصل با گل‌های خوبی که به ثمر رساند خودش را بین برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار داد.

یک تیم چه دلیلی برای فروش بهترین گلزن خود در آستانه رقابت‌های مهم دارد؟ آن هم در شرایطی که یک سال از قرارداد این بازیکن باقی مانده است. اکنون همانطور که طارمی برای پرسپولیس مهم است، رونالدو برای رئال و لواندوفسکی برای بایرن مهم است ولی آیا این تیم‌ها با فروش بهترین بازیکنان خود کنار می‌آیند؟

حالا در آستانه یکی از حساس‌ترین دیدارهای باشگاهی در تاریخ سرخ‌ها که می‌تواند برای اولین بار این تیم را به جمع چهار تیم برتر آسیا (در لیگ قهرمانان آسیا)، برساند و البته مصاف حیثیتی با الاهلی عربستان، خروج ستاره‌ها و تضعیف پرسپولیس به دغدغه اصلی هواداران تبدیل شده است

باشگاه‌های بزرگ همیشه بندهایی در قرارداد بازیکنان خود دارند که آنها را به ماندن ترغیب می‌کند و در صورتی که بازیکنی بخواهد زودتر از موعد از تیم برود، جانشین بازیکن خیلی زود مشخص می‌شود.

قرمزها خیلی زود توانستند گادوین منشا، سیامک نعمتی و شجاع خلیل زاده را به خدمت بگیرند ولی این تیم، فصل قبل با کمبود بازیکن روبه‌رو بود و تعویض‌های تکراری برانکو در دقایق پایانی به خوبی نشان می‌داد که این تیم نفرات کافی روی نیمت خود ندارد. با رفتن سروش رفیعی شرایط برای پرسپولیس سخت‌تر از قبل نیز می‌شود.

اکنون تقویت تیم و حفظ آرامش، رمز موفقیت تیم برانکو در فصل آتی خواهد بود. هواداران پرسپولیس امیدوارند که این تیم تضعیف نشود. درست است که آنها الان لقب قهرمان لیگ را یدک می‌کشند ولی نباید فراموش کرد که حفظ قهرمانی و موفقیت، از رسیدن به قهرمانی سخت‌تر است و امسال پرسپولیس به مراتب کار سخت‌تری خواهد داشت. این تیم تنها با جذب نفرات لازم می‌تواند در بین مدعیان حرفی برای گفتن داشته باشد.

همین داستان برای استقلال خوزستان نیز در فصل قبل رخ داد. جایی که تیم شایسته عبدالله ویسی توانست عنوان قهرمانی را در لیگ ایران به دست بیاورد ولی انگار آن قهرمانی سقف آرزوهای تیم خوزستانی بود. عدم حمایت‌های مالی از این تیم باعث شد تا استقلال خوزستان در فصل آتی نتواند بازی‌های فصل قبل را تکرار کند. حالا باز هم همان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها وجود دارد و اکنون خواسته هواداران این است: پرسپولیس را تضعیف نکنید.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .