تبیان، دستیار زندگی
دیانا فارس نویسنده و کارگردان یورس گفت: یکی از از مشکلات دنیای عرب این است که در زمینه تولید فیلم های مطلوب ضعیف هستند و به همین دلیل به سمت تماشای فیلم های غربی کشیده می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین انیمیشین تاریخ سینمای سوریه را ساختم

دیانا فارس نویسنده و کارگردان سوری گفت: یکی از مشکلات دنیای عرب این است که در زمینه تولید فیلم‌های مطلوب ضعیف هستند و به همین دلیل کودکان به سمت تماشای فیلم‌های غربی کشیده می‌شوند.

پیشخوان خبر تبیان

انیمیشن

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، دیانا فارس نویسنده و کارگردان سوری در جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: فیلم های ایرانی یک پای ثابت جشنواره ی فیلم دمشق هستند، و به نظر من سینمای ایران را میتوان از مهم ترین سینماهای جهان به شمار آورد.

وی ادامه داد: این سینما تاریخی به درازای تاریخ سینما دارد. این سینما خود را تثبیت کرده و حالا دیگر همه با سبک و سیاق سینمای ایران آشنا هستند. این فیلمساز سوری با اشاره به فعالیت های خود برای کودکان اظهار کرد: یک انیمیشن کار کردم فیلم نامه آن را هم خودم نوشته بودم .این فیلم اولین کار انیمیشن تاریخ سینمای سوریه به شمار می آید.

فارس درباره آثار سینمای کودک یادآور شد: به نظر من فیلم های کودکان نوآورانه تر هستند. هیچ جای اشتباهی وجود ندارد. داستان باید جذاب و هدفمند باشد، و تکنیک هم باید در اوج باشد. علاوه بر داستان همه چیز باید عالی باشد تا فیلم برای کودکان مناسب شود.

فارس درباره آثار سینمای کودک یادآور شد: به نظر من فیلم های کودکان نوآورانه تر هستند. هیچ جای اشتباهی وجود ندارد. داستان باید جذاب و هدفمند باشد، و تکنیک هم باید در اوج باشد. علاوه بر داستان همه چیز باید عالی باشد تا فیلم برای کودکان مناسب شود. وی ادامه داد: حوصله کودکان از پلان های بلند سر می رود. چیز متفاوتی می خواهد. پلان ها باید کوتاه باشند. اگر حوصله کودکان سر برود بلند می شوند و فیلم را نمی بینند.

فارس یادآور شد: در کشورهای عربی در زمینه تولید فیلم های مطلوب کودک کمبود هایی بسیاری داریم. کودکان هم به همین دلیل به سمت فیلم های غربی کشیده شده اند. کشیده شدن کودکان به سمت فیلم های غربی سبب می شود که با محیط و جامعه خود بیگانه شوند. به نظرم باید سینمای کودک برای کودکان عرب به وجود آید. این فیلمساز سوری گفت: جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان از مهم ترین جشنواره هایی است که برای کودکان برگزار می شود. هم از نظر شیوه برگزاری و هم از نظر انتخاب فیلم خوب است.


منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .