تبیان، دستیار زندگی
اصغر صفار یکی از کارگردان های هزار افسان عنوان کرد که در این اثر با استفاده از نگارگرری های ایرانی - اسلامی به روایت داستان های فرعی شاهنامه پرداخته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگارگری ایرانی انیمیشن شد

اصغر صفار یکی از کارگردان های «هزار افسان» عنوان کرد که در این اثر با استفاده از نگارگری های ایرانی- اسلامی به روایت داستان های فرعی شاهنامه پرداخته اند.

پیشخوان خبر تبیان

نگارگری ایرانی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، اصغر صفار کارگردان عرصه انیمیشن، درباره فعالیت های جدید خود گفت: به تازگی مشغول تولید مجموعه انیمیشنی با عنوان «هزار افسان» هستیم که تاکنون پیش تولید ۱۱ قسمت از آن را آغاز و ۷ قسمت از این مجموعه را تولید کرده ایم. این را هم باید بگویم که با توجه به اینکه درباره فرهنگ و هنر ایران کار چندانی انجام نشده است ما چیزی نزدیک به یک سال در این باره تحقیق کردیم و تصمیم گرفتیم با استفاده از نگارگری ایرانی- اسلامی سبکی در انیمیشن ایجاد کنیم و به این ترتیب به معرفی فرهنگ و هنر خودمان بپردازیم.

داستان های «هزار افسان» برگرفته از داستان های ناشناخته شاهنامه است، زیرا تاکنون به داستان های اصلی شاهنامه زیاد پرداخته شده است از همین رو ما در نظر داریم داستان های فرعی آن را به تصویر بکشیم به همین دلیل توجه ویژه ای به فرم های افسانه ای و فانتزی موجود در شاهنامه در این اثر شده است.

وی افزود: داستان های «هزار افسان» برگرفته از داستان های ناشناخته شاهنامه است، زیرا تاکنون به داستان های اصلی شاهنامه زیاد پرداخته شده است از همین رو ما در نظر داریم داستان های فرعی آن را به تصویر بکشیم به همین دلیل توجه ویژه ای به فرم های افسانه ای و فانتزی موجود در شاهنامه در این اثر شده است. صفار عنوان کرد: هر قسمت از مجموعه ۵۲ قسمتی «هزار افسان» در ۷ دقیقه تولید می شود و توجه اصلی ما در ساخت این اثر به نوجوانان است و سعی می کنیم به گونه ای تولید کنیم که با آنها بیشتر ارتباط برقرار کند اما محتوای «هزار افسان» به گونه ای است که همه سنین می توانند به تماشای آن بنشینند.

این کارگردان در پایان با اشاره به مکان پخش این مجموعه انیمیشنی گفت: بیش از هر چیز دیگری برای ما مهم این است که در بازارهای بین المللی حضور پیدا کنیم و بتوانیم فرهنگ و هنر خودمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم از همین رو هدف اصلی ما حضور در بازارهای بین المللی است با این وجود قصد داریم «هزار افسان» را در شبکه های تلویزیونی و فضاهای مجازی نیز به نمایش بگذاریم.
منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .