تبیان، دستیار زندگی
رد   شیخ نعیم قاسم، معاون دبیركل حزب‌الله لبنان، بر استقلال مواضع این حزب از ایران تأكید كرد و گفت: هیچ قدرت و اندیشه‌ای توان محروم كردن ایران از تكنولوژی هسته‌ای را ندارد.   شیخ نعیم قاسم در گفت‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچ قدرتی توان محروم كردن ایران از تكنولوژی هسته‌ای را ندارد

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیركل حزب‌الله لبنان، بر استقلال مواضع این حزب از ایران تأكید كرد و گفت: هیچ قدرت و اندیشه‌ای توان محروم كردن ایران از تكنولوژی هسته‌ای را ندارد.

شیخ نعیم قاسم در گفت‌وگو با رویترز ضمن رد ادعای غرب مبنی به بهره‌برداری از حزب‌الله لبنان در صورت حمله به ایران گفت: ایران كشوری بزرگ با قابلیت‌های واقعی است و در صورتی كه در برابر هر گونه خطری از جانب امریكا قرار بگیرد، می‌تواند از خود دفاع كند.
وی افزود: تحلیل‌گران غربی معتقدند در صورت هر گونه حمله بر ضد ایران، حزب‌الله واسطه ایران برای حمله به اسراییل خواهد بود، ولی بنده اعلام می‌كنم حزب‌الله فقط برای دفاع از لبنان و بیش از هر چیز دفاع در برابر حمله اسراییل به این كشور فعالیت می‌كند نه چیز دیگر.
معاون دبیركل حزب‌الله لبنان خاطر نشان كرد: حزب‌الله حزبی سیاسی و ایدئولوژیكی و جهادی است، چه ایران باشد، و چه نباشد.
این روحانی شیعه لبنان تأكید كرد: حزب‌الله هیچ تصمیمی برای ورود به درگیری‌های منطقه‌ای ندارد و بارها گفته‌است كه موضعش دفاع در برابر تهاجم است. ایران نیز كشوری است كه توان دفاع از خود را دارد.
شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران كاملا صلح‌آمیز است و ما از آن دفاع می‌كنیم. وی افزود: هیچ قدرت و اندیشه‌ای توان محروم كردن ایران از تكنولوژی هسته‌ای را ندارد.