تبیان، دستیار زندگی
روابط عمومی متنوع یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، متنوع سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با نیاز و میل مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی متنوع چیست؟

روابط عمومی متنوع یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، متنوع سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با نیاز و میل مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راستای اهداف موردنظر قرار دارد.

 هومن بهلولی- روابط عمومی 

روابط عمومی

به گزارس تبیان و به نقل از شارا،  روابط عمومی متنوع یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک روابط عمومی و نیز برنامه ریزی های ارتباطی به کار می رود و منظور از آن، متنوع سازی تمامی فعالیت های سازمان در رابطه با نیاز و میل مخاطبان و ذینفعان است تا اطمینان حاصل گردد که این فعالیت ها در راستای اهداف موردنظر قرار دارد.

«روابط عمومی متنوع» دارای دو ویژگی زیر است:

1. استفاده مناسب و ترکیبی از ابزارها، عناصر، رسانه ها و تاکتیک های ارتباطی

2. متنوع سازی پیام ها و کارکردهای متنوع ارتباطی: انتقال و دریافت پیام ها با هدف ایجاد تلقی واحد در مخاطب به صورت منسجم. به تعبیری، انتقال یک تصویر و صدای واحد به وسیله تمامی کارکردهای ارتباطی برای موقعیت گذاری موسسه به روش منسجم.

بنابراین برای هماهنگ و همسوسازی تمامی فعالیت های روابط عمومی در هر نقطه تماس با مخاطب در جهت یک هدف، از مفهوم «روابط عمومی متنوع» استفاده می شود. این مفهوم، رویکردی برای هدایت و متنوع سازی فرایندهای برنامه ریزی، اجرا، نظارت بر پیام ها و حتی فنون است.

امروزه پیدایش اینترنت و گسترش فناوری ‏های جدید ارتباط مدار، روابط عمومی ها را با گروه متنوعی از مخاطبان با نیازها و خواسته های متنوع مواجه کرده است. به عبارتی، روابط عمومی ها امروز با طیف وسیعی از انتظارات، علایق، سلایق، نیازمندی‌ها، اعتقادات، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها روبرو هستند.

یکی از نکات قابل توجه در روابط عمومی متنوع، برنامه ریزی و تعیین چشم‌انداز و حرکت به سوی آن با در نظر گرفتن مخاطبان و انطباق آن با سلیقه و نیاز و خواست ایشان است.

بنابراین با توجه تنوع مخاطبان در دنیای دیجیتال برای موفقیت روابط عمومی متنوع لازم است که این تنوع در همه برنامه ها و فعالیت های روابط عمومی نیز اعمال شود و این موضوع امکان درک و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان را ساده‌تر می‌کند. همچنین استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها برای پیشبرد استراتژی روابط عمومی متنوع باشد.

داشتن درک درستی از نیازهای مخاطب نیازمند پژوهش، برنامه ریزی و آموزش است.