تبیان، دستیار زندگی
شد   در پایان همایش بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمنیستی، كه روز گذشته در دانشگاه قم برگزار شد، اعضای هیأت علمی دانشگاه قم و جامعه‌الزهرا به سؤالات شركت كنندگان پاسخ دادند.   در پایان همایش برر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزگرد علمی بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمینسم در دانشگاه قم برگزار شد

در پایان همایش بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمنیستی، كه روز گذشته در دانشگاه قم برگزار شد، اعضای هیأت علمی دانشگاه قم و جامعه‌الزهرا به سؤالات شركت كنندگان پاسخ دادند.

در پایان همایش بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمنیسم، حجت‌الاسلام ولی‌الله نقی‌پور‌فر، عضو هیأت علمی دانشگاه قم در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود نگاه غیر‌منصفانه در برخی از اصحاب پیامبر (ص) نسبت به زنان گفت: دین اسلام دین كامل و جامعی است و اگر نگاهی نادرست به زنان و مسایل مربوط به آنان از سوی اصحاب پیامبر (ص) وجود داشت دلیل بر صحت و سقم آن دیدگاه نیست؛ زیرا پیامبر (ص) بر خلاف بسیاری از اصحاب‌اش زنان را تكریم می‌نمودند و ارزش زیادی برای آن‌ها قایل بودند به طوری كه حضرت فاطمه (س) را به آغوش می‌كشیدند و در نظر ایشان فرزندان پسر نسبت به دختران برتری نداشتند.
وی همچنین به حضور بیش از هفتاد درصدی دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها انتقاد كرد و گفت: یكی از شرایط ازدواج هم‌سطح بودن زن و مرد است كه متأسفانه از این نكته مهم غفلت می‌شود و بسیاری از مشكلات خانوادگی به دلیل هم سطح نبودن علمی زن و مرد ایجاد می‌شود. زنان باید در رشته‌هایی تحصیل كنند كه با روحیات آن‌ها تناسب داشته باشد.
در ادامه خانم معصومه ظهیری، عضو هیأت علمی جامعه‌الزهرای قم خاطر نشان كرد: زنان می‌توانند در هر رشته‌ای تحصیل نمایند و این منافاتی با روحیه آن‌ها ندارد؛ اما شغل زنان باید با روحیاتشان متناسب باشد.
همچنین وی درباره حضور زنان در امر قضاوت گفت: بر خلاف عقیده برخی از اندیشمندان عدم حضور زنان در قضاوت، دلیل بر نقصان عقل آن‌ها نیست، بلكه به دلیل وجود عواطف بالای زنان است و به همین خاطر اسلام با قضاوت زنان مخالف است.
لازم به ذكر است، به دلیل حجم بالای سؤالات شركت كنندگان، به زودی جلسه‌ای برای پاسخ به این پرسش‌ها برگزار می‌شود.