تبیان، دستیار زندگی
ست   امام جمعه اصفهان در آستانه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: دشمنان به وجود دژ مستحكم ایمان در قلوب مردم ایران پی برده‌اند و با ترفندهای فرهنگی و به صورت خاموش در صدد نابودی این دژ برای بی‌هویت كردن جوانا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع مقدس، میراث فرهنگ ماست

امام جمعه اصفهان در آستانه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: دشمنان به وجود دژ مستحكم ایمان در قلوب مردم ایران پی برده‌اند و با ترفندهای فرهنگی و به صورت خاموش در صدد نابودی این دژ برای بی‌هویت كردن جوانان و مردم هستند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی، در دیدار گروهی از پیشكسوتان دفاع مقدس، بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده تأكید كرد و گفت: همان‌گونه كه واقعه عاشورا و شهادت حضرت امام حسین (ع) را در هر سال گرامی می‌داریم، حماسه دفاع مقدس را نیز باید یادآوری و تكرار كنیم، زیرا انسان را از غفلت دور می‌كند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر افزود: دشمن پس از اشغال خرمشهر، در مدت نوزده ماه این شهر را به سنگری بزرگ و مستحكم با تمام تجهیزات و ادوات نظامی تبدیل كرد كه رزمندگان دلاور ما به صورت باور نكردنی این شهر را آزاد كردند و با به هلاكت رساندن تعداد زیادی از نیروهای دشمن، نوزده هزار نفر را نیز به اسارت گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ و گسترش روحیه ایثارگری در مردم اظهار داشت: دشمنان به وجود دژ مستحكم ایمان در قلوب مردم ایران پی برده‌اند و با ترفندهای فرهنگی و به صورت خاموش در صدد نابودی این دژ برای بی‌هویت كردن جوانان و مردم هستند. چنانچه ما روحیه مقاومت و از خود گذشتگی را از دست دهیم، دشمن به ما رحم نخواهد كرد.
آیت‌الله طباطبایی تأكید كرد: اگر این حوادث را فراموش كنیم، در واقع خود را فراموش كرده‌ایم و این حوادث بخشی از تاریخ و میراث ماست و باید از آن بهتر از هر میراث فرهنگی دیگری محافظت كنیم.
در ابتدای این دیدار، پس از توضیحات عسكری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، چند تن از پیشكسوتان دفاع مقدس، از جمله سردار سلیمانی، سرهنگ خلبان عباس فدایی و مجتبی دلیری به بیان خاطرات خود از آزاد سازی خرمشهر پرداختند.