تبیان، دستیار زندگی
دکتر علی طائی زاده از حضور مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران در اجلاس جامعه جهانی اطلاعات که در کشور سوئیس برگزار شد خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌‌ خواهران خبر داد:

حوزه‌ خواهران در اجلاس جامعه جهانی اطلاعات شرکت کرد

دکتر علی طائی‌زاده از حضور مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌ های علمیه خواهران در اجلاس جامعه جهانی اطلاعات که در کشور سوئیس برگزار شد خبرداد.

حوزه‌ خواهران در اجلاس جامعه جهانی اطلاعات شرکت کرد

دکتر علی طائی‌زاده، با بیان این مطلب  اظهار داشت: اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی در سال جاری با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» در محل اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات، وابسته به سازمان ملل برگزار شد.

وی افزود: در این اجلاس طیف وسیعی از کشور‌های دنیا با سطح عالی وزیر، وزارت‌خانه‌های مرتبط و سازمان‌‌های مردم نهاد، در مورد چشم انداز فناوری اطلاعات و کابرد‌های آن در ابعاد اجتماعی و یا فنی در این اجلاس شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که این اجلاس در 5 روز برگزار گردید گفت: بررسی دست‌آورد‌های اجلاس جامعه‌جهانی اطلاعاتی سال‌های گذشته، بررسی دست‌آورد‌‌های کشورها به‌ویژه در ابعاد بهداشت، کشاورزی، آموزش، پژوهش و فناوری، دولت الکترونیک، یادگیری الکترونیکی، علم الکترونیکی و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله مباحث مطرح شده در این اجلاس بوده است.

وی با بیان این‌که  پاکستان، روسیه و مالزی بیشترین تعداد طرح‌های ارائه شده را در این اجلاس به خود اختصاص داده‌ بودند،‌ اظهار داشت: برخی از پروژه‌های که در این اجلاس مطرح بود، نشان دهنده حضور جدی و پیشرفت‌های برخی از کشور‌ها از جمله چین، اندونزی و ... می‌باشد.

دکتر ‌طائی‌زاده خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران مانند دوره‌های گذشته در جلسه علم‌الکترونیک و جلسه مربوط به ایران، امور مربوط به فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را ارائه نمود؛ مقاله‌ ارائه شده با موضوع «افزایش بهره‌وری آموزشی با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی» بود که کوثرنت به عنوان نمونه عملیاتی شده مورد بحث قرار گرفت و همچنین میزان مشارکت‌های علمی و ظرفیت‌‌های این سامانه در پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی مورد مطالعه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی، عالی‌ترین مجمع فناوری اطلاعات در جهان می‌باشد تصریح نمود: در این اجلاس بسیاری از طرح‌ها در موضوعات یادگیری الکترونیکی، حمایت زنان و کودکان در فضای مجازی، علم‌الکترونیکی و دولت‌ الکترونیک بود.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک مرکز آموزش عالی مربوط به زنان و با محوریت دین می‌تواند ضمن معرفی ظرفیت‌‌های خود به نهاد‌‌‌های مشارکت‌کننده در این اجلاس،‌ همکاری‌های خود را با توجه به حضور جامع نهادی‌های بین‌المللی ارتقا ‌دهد.

منبع: حوزه نیوز