تبیان، دستیار زندگی
ات   مدرسه علمیه خواهران فاطمیه در شهرستان صومعه‌سرا، با بیش از یازده سال قدمت، علاوه بر دروس رسمی حوزه به بررسی مباحث سیاسی و شبهات مهدویت می‌پردازد. خانم فاطمه یكتا، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه صومعه سرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرسه علمیه فاطمیه صومعه‌سرا؛ فعالیت‌ها و مشکلات

مدرسه علمیه خواهران فاطمیه در شهرستان صومعه‌سرا، با بیش از یازده سال قدمت، علاوه بر دروس رسمی حوزه به بررسی مباحث سیاسی و شبهات مهدویت می‌پردازد.

خانم فاطمه یكتا، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه صومعه سرا  اظهار داشت: این مدرسه علمیه توسط حجت‌الاسلام عبدالعظیم یکتا، امام جمعه وقت صومعه‌سرا، در سال 1374 تاسیس شد و در سال 1376 به صورت رسمی زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور قرار گرفت.
خانم فاطمه یکتا از فارغ‌التحصیلی صد نفر از خواهران این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: هم‌اکنون در این مدرسه علمیه 71 نفر از خواهران در پایه‌های اول تا چهارم حوزه علمیه اشتغال به تحصیل دارند که 25 نفر از آن‌ها در خوابگاه مدرسه سکونت دارند.
وی افزود: در این مدرسه علمیه افزون بر برگزاری دروس مصوب از سوی مرکز مدیریت خواهران، کلاس‌های مباحث سیاسی با حضور حجت‌الاسلام امیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کلاس‌های شبهه‌شناسی مهدویت با حضور امام جمعه شهرستان شفت و جلسات درس اخلاق با حضور حجت‌الاسلام یکتا، مؤسس این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کمبود اعتبار و منابع مالی را مهم‌ترین مشکلات این مدرسه علمیه دانست و تصریح کرد: در هر ماه مبلغ ناچیزی به این مدرسه اختصاص می‌یابد و این مبلغ با توجه به مخارج مختلف مدرسه از جمله مخارج آب، برق، گاز و تلفن، حقوق اساتید و برگزاری مراسم‌های فرهنگی بسیار ناچیز است و این در حالی است كه مدیریت و مسؤول مالی مدرسه هم هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.
خانم فاطمه یکتا در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی خواهران طلبه در سطح شهرستان تاکید کرد: شهرستان صومعه‌سرا و رودسر از مشکلات فرهنگی عمیقی رنج می‌برد و از مسؤولان حوزه علمیه قم درخواست می‌کنیم تا با اعزام مبلغان مجرب به معضلات فرهنگی این منطقه رسیدگی کنند.