تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران درمراسم نمادین افتتاحیه برنامه اوقات فراغت و فعالیت پایگاه های تابستانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه به ویژگی های جسمی و رشد ی دانش آموزان در پایگاه های تابستانی

توجه به ویژگی های جسمی و رشد ی دانش آموزان در پایگاه های تابستانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران در مراسم نمادین افتتاحیه برنامه اوقات فراغت و فعالیت پایگاه های تابستانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، كریمی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران درمراسم نمادین افتتاحیه برنامه اوقات فراغت و فعالیت پایگاه های تابستانی درسال 1396  كه در كانون فرهنگی تربیتی میثم منطقه 17 تهران برگزار شد ، گفت :در پایگاه ها به دنبال این مساله هستیم که کودکان و نوجوانان ویژگی های خود را بشناسند و فرصت ها و تهدیدها را مورد توجه قرار دهند .

وی ادامه داد :کودکان باید در این پایگاه ها به تفکر نقاد برسند و به مسایل کورکورانه پاسخ ندهند هم چنین منویات مقام معظم رهبری ادا شود و از مدرک گرایی به آموزش های مهارتی برسیم .

کریمی به مساله تقویت روابط اجتماعی اشاره داشت و تصریح کرد : کودکان و نوجوانان در کنار همدیگر چگونه زیستن، با هم زیستن و تعاملات را می آموزند .

معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران گفت : در شهر تهران کارگروه هایی برای اوقات فراغت درنظر گرفته شده همچنین در فروردین ماه و زودتر از سال قبل بخشنامه ارسال شد .

وی با اشاره به اینکه در برنامه های امسال ۲۰درصد مدارس دولتی به پایگاه های اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این تعداد  بالغ بر ۷۵۷ مدرسه را شامل می‌شود البته برای مدارس غیردولتی محدودیتی ندارد و مجموعا بالغ بر ۹۰۰پایگاه را در نظر گرفتیم .

کریمی یادآور شد: در برنامه های پایگاه های تابستانی ویژگی های جسمی و رشد هم چنین تفاوت های فردی را مورد توجه قرار دادیم تا تابستانی مفرح برای دانش آموزان فراهم شود .

براساس این گزارش؛ فعالیت های تابستانی اوقات فراغت هم زمان در سراسر كشور از دهم تیرماه آغاز می شود .

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان عضوكانون‌های فرهنگی – تربیتی میثم برپا شده بود كه درخاتمه مراسم شركت كنندگان از نمایشگاه مربوطه بازدید بعمل آوردند.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی