تبیان، دستیار زندگی
دولت عربستان به منظور افزایش درآمدهای خود از ابتدای ماه جولای مالیات بیشتری از کارگران خارجی و وابستگان آنها می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستبرد سعودی‌ها به جیب کارگران خارجی

دولت عربستان به منظور افزایش درآمدهای خود از ابتدای ماه جولای مالیات بیشتری از کارگران خارجی و وابستگان آنها می گیرد.

پیشخوان خبر تبیان
کارگران خارجی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت عربستان به منظور افزایش درآمدهای خود از ابتدای ماه جولای مالیات بیشتری از کارگران خارجی و وابستگان آنها می گیرد.

بر اساس این گزارش، مالیات ماهانه ای که از کارگران خارجی اخذ می شود در سال نخست اجرای این طرح به 100 ریال سعودی در ازای هر وابسته خواهد رسید. این رقم تا سال 2020 به تدریج هر سال افزایش خواهد یافت. رقم مالیات اتباع خارجی در سال بعد به 200 ریال و در جولای سال 2019 به 300 ریال خواهد رسید. کارگران خارجی باید در سال 2020 ماهانه 400 ریال سعودی به ریاض خراج بپردازند.

شورای وزرای دولت عربستان در قالب برنامه موازنه مالی عربستان که در دسامبر 2016 به تصویب رسیده با این ارقام جدید مالیاتی موافقت کرده است.

منابع اگاه به روزنامه الریاض گفتند، با وجود اینکه اول ماه جولای آخرین فرصت جمع آوری این مالیات ها اعلام شده، اما به صورت رسمی هیچ مکانیزمی برای جمع آوری مالیات خارجیان اعلام نشده است.

منابع مطلع در سازمان گذرنامه های بی نام عربستان اوایل امسال فاش کردند که این مالیات ها با مجوزهای اقامت (کارت های شناسایی مقیم) مرتبط شده است و هر سال در هنگام تجدید اعتبار این کارت ها، مالیات مذکور از کارگران خارجی گرفته خواهد شد.

دولت سعودی همچنین در حال برنامه ریزی برای افزایش مالیات بر درآمد کارگران خارجی است.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان اخیرا گفته، مالیات بر درآمد کارگران خارجی افزایش خواهد یافت.

هم اکنون شرکت هایی که تعداد کارگران خارجی آنها از تعداد کارگران سعودی بیشتر باشد موظفند ماهانه بابت هر کارگر خارجی 200 ریال سعودی مالیات بپردازند. این رقم قرار است از سال آینده به تدریج تا سال 2020 افزایش یابد.

به علاوه، شرکت هایی که از تعداد کمتری کارگر خارجی استفاده می کنند دیگر از این مالیات ها معاف نخواهند بود، بلکه باید مالیات کارگران خارجی خود را پرداخت نمایند.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .