تبیان، دستیار زندگی
پیشکسوت وزنه برداری گفت: اگر می دانستم علی مرادی قرار است سجادانوشیروانی را کنار بگذارد و چنین شخصیتی پیدا می کند 33 سال پیش که شاگردم بود اخراجش می کردم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عطار اشرفی: حال وزنه برداری بد است

پیشکسوت وزنه برداری گفت: اگر می‌دانستم علی مرادی قرار است سجادانوشیروانی را کنار بگذارد و چنین شخصیتی پیدا می کند 33 سال پیش که شاگردم بود اخراجش می کردم.

پیشخوان خبر تبیان
وزنه برداری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛مهدی عطار اشرفی  درباره تصمیم شورای عالی فنی مبنی بر پذیرش استعفای سجاد انوشیروانی و جایگزین کردن محسن بیرانوند، بیان‌ کرد: من هیچ بحث شخصی با علی مرادی ندارم، اما واقعا شرایط به گونه‌ای است که حال وزنه‌برداری بد است و تصمیمات بدی گرفته شده است. ما خودمان از علی مرادی خواهش کردیم که در انتخابات فدراسیون شرکت  کند، اما ای کاش این کار را انجام نمی دادیم. اشتباه کردیم.

او ادامه‌ داد: قرار بود مرادی با هدف دیگری به فدراسیون بیاید، اما از درونش خبر نداشتیم. مرادی پنج سال شاگرد من بود و اگر می دانستم که چنین شخصیتی پیدا می‌کند و وزنه‌برداری را به این حال و روز می اندازد 33 سال پیش اخراجش می‌کردم تا امروز این کار را با سجاد انوشیروانی انجام ندهد.

عطار اشرفی درباره شورای عالی فنی نیز، گفت‌: ما خودمان کمیته‌ فنی را تشکیل دادیم تا وزنه‌برداری مسیر بهتری را طی کند، اما اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که حرف اول و آخر را رییس فدراسیون می زند و سه، چهار نفر هم که در شورای فنی باقی مانده‌اند هر چه رییس فدراسیون می‌گوید تایید می کنند. در حال‌ حاضر بهترین‌ها مانند بابک سلیمی، همایون بسطامی و داود ملکی بیرون هستند و دهنوی هم به ندرت در جلسات شرکت می‌کند.  وزنه‌برداری حال خوبی ندارد. ما علاقه‌مند هستیم که علی مرادی دیگر مدیریت نکند و در وزنه‌برداری تغییر به وجود آید.

قرار بود مرادی با هدف دیگری به فدراسیون بیاید، اما از درونش خبر نداشتیم. مرادی پنج سال شاگرد من بود و اگر می دانستم که چنین شخصیتی پیدا می‌کند و وزنه‌برداری را به این حال و روز می اندازد 33 سال پیش اخراجش می‌کردم تا امروز این کار را با سجاد انوشیروانی انجام ندهد.

او افزود: سه ماه مانده به المپیک علی مرادی تصمیم گرفت که کیانوش رستمی را از اردو بیرون کند، اما خود من یک ساعت و نیم با رستمی صحبت کردم که هر چه گفتند قبول کند. حتی مرادی به من خرده گرفت که چرا به دنبال رستمی رفتم. اکنون چه اتفاقی افتاده است. من تصمیم داشتم که بعد از  المپیک هم بین رستمی و انوشیروانی تعامل به وجود آورم، اما فدراسیون نخواست.

عطار اشرفی با طرح این ادعا که کنار گذاشتن انوشیروانی از قبل برنامه‌ریزی شده بود، مدعی شد: از دو، سه ماه پیش صحبتش این بود که او را کنار بگذارند حتی با برخواه هم صحبت کرده بودند و خود انوشیروانی هم متوجه این موضوع شده بود و 100 درصد مشخص بود که در این جلسه با استعفای او موافقت خواهد شد. اکنون هم بیرانوند را به عنوان سرمربی گذاشته‌اند، زمانی که توکلی او را به عنوان دستیار معرفی کرد اکثرا در کمیته فنی مخالف بودند، چرا که او تعاملی با وزنه برداران ندارد. این که بیرانوند را به عنوان سرمربی انتخاب کردند شاید مرادی می‌خواهد در مسابقات خودش لباس بپوشد و بالای سر وزنه‌برداران قرار بگیرد. نکته جالب این که شخصی که خودش ‌مربی و معتقد بود که بد آموزی دارد وزنه‌بردار خارج از اردوی تیم‌ ‌ملی تمرین کند، اکنون حرف دیگری می زند. در کل مرادی دارد با الفاظ بازی می‌کند تا جایگاه خودش را تثبیت کند و به نظرم وزارت ورزش و جوانان باید به ماجرا ورود کند و برای فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم بگیرد.

منبع:ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .