تبیان، دستیار زندگی
مجموعه مستند از جنس بلور به کارگردانی وحید کاظمی، 13 زن ایرانی را که به عنوان هخمسر، مادر و فعال اجتماعی موفق بوده اند، معرفی می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی ۱۳ زن فعال اجتماعی در مستند «از جنس بلور»

مجموعه مستند «از جنس بلور» به کارگردانی وحید کاظمی، ۱۳ زن ایرانی را که به عنوان همسر، مادر و فعال اجتماعی موفق بوده اند، معرفی می کند.

پیشخوان خبر تبیان

مستند از جنس بلور

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری مهر، وحید کاظمی کارگردان مستند «از جنس بلور» درباره این مجموعه جدید شبکه مستند سیما توضیح داد: تا به حال در تلویزیون معمولا قهرمانان و الگوهایی معرفی شده اند که اکثرا مرد بوده اند اما مدیران شبکه مستند بر این باور بودند که باید برای جامعه زن ایرانی محصولات فرهنگی از جمله مستندهایی تولید شود که در آنها زندگی نمونه های موفق زن ایرانی به تصویر کشیده شود.

وی افزود: ما زن را به عنوان رکن اصلی خانواده دیدیم که در ابعادی چون همسرانگی، مادرانگی و با وجود داشتن همسر و فرزند جریان ساز اجتماعی بوده است. به این ترتیب سوژه هایی با این محوریت پیدا و در جزئی ترین بخش های زندگی آنها نفوذ کردیم به نحوی که مخاطب با دیدن هر قسمت از مجموعه با جزئیات زندگی زنی که تحسین اطرافیان را برانگیخته، آشنا می شود.

کاظمی یادآور شد: مخاطبان در این مجموعه با زنان پلیس، کارآفرین، هنرمند، پژوهشگر، پزشک، کشاورز و... آشنا می شوند که از تهران گرفته تا کوچک ترین شهرها، موفقیت های بزرگی را کسب کرده اند.

این مستندساز با بیان اینکه برای ساخت این مجموعه به ۱۰ شهر سفر کرده اند، بیان کرد: تهران، مشهد، شیراز، قزوین، اراک، قم، تالش و شیراز از جمله این شهرها بودند. ما کوشیدیم از زنانی که در حوزه اجتماعی در استان ها و شهرستان ها فعال هستند، استفاده کنیم و صرفا محدود به تهران نبودیم. ماحصل این تلاش ۱۳ مستند ۲۶ دقیقه ای است که انگیزه اصلی ساخت آنها، ضرورت تمرکز بر جامعه زنان ایرانی بود تا نسل نو زنان کشور، بر این باور باشند که با شرایط فعلی، همه شان می توانند موفق باشند و می توانند انگیزه بالایی برای حضور فعال اجتماعی در کنار نقش همسر و مادری خود داشته باشند. کاظمی یادآور شد: مخاطبان در این مجموعه با زنان پلیس، کارآفرین، هنرمند، پژوهشگر، پزشک، کشاورز و... آشنا می شوند که از تهران گرفته تا کوچک ترین شهرها، موفقیت های بزرگی را کسب کرده اند.

کارگردان «از جنس بلور» ساختار این مستند را محض معرفی و تصریح کرد: ما شخصیت ها را در هر قسمت در زندگی روزمره شان دنبال می کنیم و فعالیت های اجتماعی و وظایف زنانه و مادرانه شان را به تصویر می کشیم. در این مستند دوربین راوی است و کاراکترها را در نقاط مختلف نشان می دهد.

وی در پایان گفت: ما برای تولید این مستندها، وقت زیادی را از این بانوان گرفتیم و امیدوارم ماحصل کارمان، به استانداردهای لازم رسیده باشد و هم این زنان از فیلم راضی باشند و هم کارمان تاثیرگذار باشد و تعدادی از بانوانی را که در جامعه ایرانی زندگی می کنند به زندگی با امید بیشتر سوق دهد. از جنس بلور» تولید جدید شبکه مستند، از فردا ۱۲ تیر ماه، دوشنبه ها ساعت ۲۲ از شبکه روی آنتن می رود و سه شنبه ها ساعت ۹:۳۰ بازپخش می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .