تبیان، دستیار زندگی
شد به گزارش ایسنا، به دنبال كسالت آیت‌الله فهری زنجانی نماینده‌ی مقام معظم رهبری در سوریه و لبنان، جمعی از فعالان سیاسی و حوزوی با وی ملاقات كردند. بر اساس این گزارش هم‌اكنون وی در بیمارستان تحت معالجه است و وضعیت عمومی‌اش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله فهری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه بستری شد

به گزارش ایسنا، به دنبال كسالت آیت‌الله فهری زنجانی نماینده‌ی مقام معظم رهبری در سوریه و لبنان، جمعی از فعالان سیاسی و حوزوی با وی ملاقات كردند.

بر اساس این گزارش هم‌اكنون وی در بیمارستان تحت معالجه است و وضعیت عمومی‌اش نیز رضایتبخش است، هم‌چنین پزشكان وی را برای انجام عمل جراحی آماده می‌كنند.

آقایان توسلی، امام جمارانی، سید هادی خامنه‌ای و تعدادی از اعضای شورای مركزی مجمع روحانیون مبارز، مجمع نیروهای خط امام و مجمع محققین و مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم طی روزهای گذشته از وی عیادت كرده‌اند.

آیت‌الله سید احمد فهری كه از سال 1360 به نمایندگی حضرت امام در سوریه و لبنان جهت ساماندهی امور مذهبی و زیارتی منصوب شد، وی در طول این‌ سال‌ها به ترویج اسلام و مذهب جعفری اقدام كرده و اقامه‌ی نماز و ایراد سخنرانی در سالیان متمادی در حرم حضرت زینب (س) در دمشق، تدریس در حوزه‌های علمیه دمشق، برپایی جلسات درس برای تربیت شاگردان و طلبه‌های علوم اسلامی از اقصی نقاط جهان از جمله فعالیتهای علمی – فرهنگی وی است.

هم‌چنین تلاش جهت ایجاد وحدت و هماهنگی بین علمای شیعه و سنی از دیگر فعالیت‌های سیاسی – مذهبی اوست.

آیت‌الله سید احمد فهری زنجانی از شاگردان مجتهدان برجسته‌ای چون مرحوم آیت‌الله خویی و آیت‌الله میرزاباقر زنجانی است و تالیفاتی در زمینه علوم اسلامی دارد.