تبیان، دستیار زندگی
در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل نبود سوئیت خالی در هتل های هامبورگ، مجبور شده اتاقی در برلین اجاره کند، نماینده ملک سلمان ، پادشاه عربستان سعودی، ۴۰۰ اتاق در هتل های لوکس هامبورگ را کرایه کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر ملک سلمان به هامبورگ با "تخت سلطنتی‌"

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌دلیل نبود سوئیت خالی در هتل‌های هامبورگ، مجبور شده "اتاقی" در برلین اجاره کند، نماینده‌ ملک سلمان‌، پادشاه عربستان سعودی، ۴۰۰ اتاق در هتل‌های لوکس هامبورگ را کرایه کرده است.

پیشخوان خبر تبیان
هامبورگ

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، در آستانه‌ برگزاری نشست کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ، پیدا کردن اتاق خالی تقریبا ناممکن شده است. کارگزاران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دست‌کم نتوانستند در این شهر بندری سوئیت یا محل مناسبی برای او بیابند و ناگزیر به جستجوی خود در برلین ادامه دادند. ترامپ در روزهای اقامت خود در هتل اینترکنتینانتال برلین، نزدیک "تیرگارتن" سکونت خواهد داشت و هر روز صبح، احتمالاً با بالگرد، باید به هامبورگ پرواز کند.

دلیل کمبود اتاق در هامبورگ، شاید رزرو ۴۰۰ سوئیت برای ملک سلمان‌، پادشاه عربستان سعودی و هیئت نمایندگی این کشور باشد. بنا به گفته‌ی اینگو پترز، مدیر هتل لوکس "چهار فصل"، کارگزاران ملک سلمان ۱۶۰ اتاق در این هتل برای این منظور رزرو و ۲۴۰ اتاق دیگر در هتل‌های نزدیک کرایه کرده‌اند.

پترز می‌گوید که برای "قابل سکونت" کردن سوئیت‌ها و اتاق‌های هتل می‌بایست تغییرات زیادی در ساختمان و دکوراسیون هتل داده می‌شد. بنای پنجره‌هایی از شیشه‌ ضد گلوله و جابه‌جایی چند دیوار از جمله‌ این تغییرات بوده است. از آن‌جا که ملک سلمان، تخت سلطنتی (صندلی مخصوص پادشاهی) خود را به همراه آورده، می‌بایست چند دیوار بزرگترین سالن هتل هم تخریب و به مساحت آن افزوده شود. اینگو پترز می‌گوید: «به این ترتیب سالن بزرگ هتل حالا تبدیل به اتاق نشیمن پادشاه شده و تخت سلطنتی او هم که قرار است همراه بیاورد، همان‌جا جا داده می‌شود.»

به نظر پترز، "چالش بزرگ" ولی جلب رضایت خاندان سعودی و مهمانان آن‌ها است: «آن‌ها همه با هم در یک ساعت وارد می‌شوند و اداره و تنظیم کار ۱۶۰ اتاق به‌طور هم‌زمان امر ساده‌ای نیست.»  گفته می‌شود که لوازم و وسایل ملک سلمان و هیئت نمایندگی او با کامیون‌های ۸ تنی حمل می‌شوند.

پترز می‌گوید همه‌ی "اسباب و اثاثیه‌ها" باید به سرعت و بدون اشتباه به اتاق‌های مهمانان منتقل شوند، چون «این خانواده عادت دارد که با یک اشاره دست همه‌ خواست‌هایش برآورده شود. حتی اگر این خواست، تهیه‌ یک ران بره‌ی کباب‌شده آن‌هم ساعت سه صبح باشد.»


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .