تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل خانه کتاب از آغاز ثبت نام طرح تابستانه کتاب از فردا دوشنبه 12 تیرماه خبر داد وی گفت: بودجه این طرح با افزایش 50 درصدی روبرو شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش ۵۰ درصدی بودجه تابستانه کتاب

مدیرعامل موسسه خانه کتاب از آغاز ثبت نام طرح تابستانه کتاب از فردا دوشنبه ۱۲ تیرماه خبر داد وئ گفت:‌ بودجه این طرح با افزایش ۵۰ درصدی روبرو شده است.

پیشخوان خبر تبیان

مجید غلامی

به گزارش تبیان به نقل از تسنیم، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب، از آغاز ثبت نام طرح تابستانه کتاب خبر داد و گفت:  ثبت نام برای طرح باز شده است‌، اما به صورت رسمی از فردا 12 تیرماه کتابفروشان می‌توانند برای مشارکت در این طرح ثبت نام کنند.

وی ادامه داد:‌ طرح تابستانه کتاب با تغییراتی روبرو خواهد بود،‌ نیاز بود تا چندن اقدام مقدماتی انجام شود که طرح را با کیفیت بهتری برگزار کنیم، یکی از این مباحث بودجه بود که با عنایت سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و سایر مسئولان معاونت با افزایش نسبتاً خوبی نسبت به سال گذشته همراه شدو تقاضای ما افزایش 100 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته بود ک توانستیم افزایش 50 درصدی را محقق کنیم.

غلامی جلیسه تصریح کرد:‌ بنابراین طرح تابستانه کتاب در دومین دوره برگزاری خود با افزایش بودجه 50 درصدی مواجه شده است،‌ سال گشذته بودجه طرح 5 میلیارد بود که امسال به 7.5 میلیارد افزایش پیدلا کرد. البته معاون فرهنگی وزارت ارشاد قول دادند اگر بتوانند بودجه را تامین مالی کنند،‌ این رقم تا 10 میلیارد هم افزایش پیدلا کند.

غلامی جلیسه تصریح کرد:‌ بنابراین طرح تابستانه کتاب در دومین دوره برگزاری خود با افزایش بودجه 50 درصدی مواجه شده است،‌ سال گشذته بودجه طرح 5 میلیارد بود که امسال به 7.5 میلیارد افزایش پیدلا کرد. البته معاون فرهنگی وزارت ارشاد قول دادند اگر بتوانند بودجه را تامین مالی کنند،‌ این رقم تا 10 میلیارد هم افزایش پیدلا کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش بودجه طرح تابستانه کتاب نقطه قوتی برای این طرح بشمار می‌رود،‌ به دیگر تغییرات اشاره کرد و گفت: یک بحث کارشناسی در خانه کتاب وجود دارد و آن افزایش کیفیت طرح است،‌ به همین منظور ما بعد از هر طرح آسیب‌ها و مشکلات را بررسی می‌کنیم، بعد از اتمام عیدانه امسال نیز کار کارشناسی دقیق و خوبی از فروردین ماه انجام شد تا طرح آسیب شناسی  شود. این آسیب‌شناسی نتیجه خیلی خوبی داشت، بسیاری از معضلات و مشکلات در هیئت مدیره مطرح شد، بعد از کارشناسی‌های اولیه دوستان ما در هیات مدیره هم کمک‌های فکری خوبی کردند برای کیفیت بخشی.

جلیسه با اشاره به دیگر جلسات کارشناسی طرح گفت:‌  یک جلسه کارشناسی نیز در معاونت فرهنگی برگزار می‌شود تا نقطه نظرات وزارتخانه نیز گرفته شود،‌ جلسه سومی نیز خواهیم داشت که با حضور صنف نشر و اتحادیه‌ها،‌ کتابفروشان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود،‌ مجموع این جلسات به ما برای بهبود هر چه بیشتر این طرح کمک خواهد کرد.

وی گفت:‌ طرح تابستانه کتاب با تغییرات خاصی نسبت به دیگر طرح‌ها برگزار خواهد شد، تغییراتی چون نحوه تخصیص یارانه‌، گستره جغرافیایی و ... ما تلاش خواهیم کرد تا مناطق محروم و کمتربرخوردار را نیز وارد این طرح کنیم. توجه داشته باشید که طی 5 دوره گذشته تنها 18 درصد یارانه در تهران و مرکز جذب شده و  82 درصد از یارانه کتابفروشی‌ها در غیر از پایتخت جذب شده است.

جلیسه در پاسخ به این پرسش که برخی از شهرها و روستاهای کشور اصلا کتابفروشی ندارند برای حمایت از کتابخوانی در این مناطق چه برنامه‌ای دارید،‌ گفت:‌ بحث تأسیس کتابفروشی یکی از بحث‌هایی است که ما همزمان با طرح دنبال می‌کنیم، یک طرح حمایتی در معاونت فرهنگی برای تأسیس و تجهیز کتابفروشی‌ دنبال می‌شود که به زودی به نتایج خوبی می‌رسد.
منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .