تبیان، دستیار زندگی
ست خطیب نماز جمعه شاهرود، نامه رییس جمهوری به بوش را نامه جمهوری اسلامی به آمریكا خواند. حجت‌الاسلام محمودترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌درمدرسه‌قلعه شاهرود، موضع دكتر احمدی نژاد را دراین نامه عزتمندانه و افتخارآمیز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه دكتر احمدی نژاد، نامه جمهوری اسلامی است

خطیب نماز جمعه شاهرود، نامه رییس جمهوری به بوش را نامه جمهوری اسلامی به آمریكا خواند.

حجت‌الاسلام محمودترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌درمدرسه‌قلعه شاهرود، موضع دكتر احمدی نژاد را دراین نامه عزتمندانه و افتخارآمیز دانست و گفت:
رییس جمهوری اسلامی ایران با این نامه گفتمان غرب را به چالش كشید.

وی با اشاره به اینكه در این نامه‌برخلاف قاعده مرسوم دیپلماسی دنیا صحبت شده، گفت: طبیعی است كسانی كه به این قاعده تن داده و به روندآن عادت كرده‌اند، این اقدام شجاعانه رییس جمهوری را برنمی‌تابند.

ترابی گفت:حساسیتی كه این نامه در غرب ایجاد كرد، خود نوعی موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از خطبه‌های خود به تشریح فضایل نماز نیز پرداخت و گفت:اولین قدم برای ساختن انسان نماز است واین فریضه الهی محور تمام اعمال انسان به شمار می‌رود.

وی همچنین با دعوت نمازگزاران به رعایت اخلاص عمل در كارهای خود، اخلاص را به معنای كوتاه شدن دست انسان از اسباب ظاهری دنیا خواند.

حجت‌الاسلام ترابی با تاكید برتقویت حوزه‌های علمیه شاهرود و تشكراز اهدای یك قطعه زمین ‪ ۲۵۰‬مترمربعی از سوی یك خیر جهت احداث حوزه علمیه در شاهرود گفت: از ‪ ۱۲۰‬طلبه حوزه علمیه دامغان كه یكی‌از بهترین حوزه‌های علمیه استان سمنان محسوب می‌شود، ‪ ۸۰‬نفر آنها شاهرودی هستند.