تبیان، دستیار زندگی
ان   میزگرد «سال پیامبر اعظم(ص)، برنامه‌ها و راهكارها» به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاكستان برگزار شد.   به همت خانه فرهنگ ایران و با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، پروفسور حافظ عبدالغف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری میز‌گرد سال پیامبر اعظم در پاكستان

میزگرد «سال پیامبر اعظم(ص)، برنامه‌ها و راهكارها» به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاكستان برگزار شد.

به همت خانه فرهنگ ایران و با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، پروفسور حافظ عبدالغفور، رییس دپارتمان سیرت‌النبی و علامه سید جواد هادی، رییس حوزه علمیه شیعیان، دانشجویان دوره دکترای سیرت‌النبی (ص) و معارف اسلامی دانشگاه پیشاور، میزگردی با عنوان «سال پیامبر اعظم(ص)، برنامه ها و راهکارها» در محل تالار امام خمینی(ره) خانه فرهنگ ایران در پیشاور برگزار شد.
در این میز‌گرد محمد حسن ایمانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال پیامبر اعظم(ص)، راه‌های اجتناب از تفرقه و تحقق وحدت جامع اسلامی در جهان اسلام را برشمرد.
پروفسور حافظ عبدالغفور، رییس دپارتمان سیرت‌النبی(ص) نیز با تبریک نام‌گذاری سال پیامبر اعظم (ص) از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر به‌ ویژه دستیابی ایران به توانایی‌های بالای علمی در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را ستود و گفت: پیشرفت‌های علمی ایران مورد حمایت و ندای دل همه مردم پاکستان است .
وی با قدردانی از نقش خانه فرهنگ ایران در برگزاری همایش رسالت محمدی(ص) و همبستگی جهان اسلام در دانشگاه پیشاورگفت: روابط ما با خانه فرهنگ ایران رو به گسترش است و انتخاب سال پیامبر اعظم(ص) این روابط را ارتقا می‌بخشد.
مسعود اسلامی رییس خانه فرهنگ ایران در پیشاور نیز در ادامه این میزگرد به ضرورت برپایی نشست‌هایی جهت برنامه‌ریزی و تدوین راهکارها برای این سال تاکید کرد.
وی حضور دپارتمان‌های سیرت‌النبی(ص) و معارف اسلامی در خانه فرهنگ را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد، بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون و راهکارهای عملی در سال پیامبر اعظم(ص)، دین خود را به آن مقام بزرگوار و رسول الاهی ادا کنیم.
برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، انتشار کتاب ، برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ادیان‌، فراخوان مطبوعات و رسانه‌ها برای حضور فعال در سال پیامبر(ص)‌، برگزاری نشست‌هایی در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در این سال به تدریج و با مشارکت دانشگاه پیشاور برگزار شود. در ادامه این نشست دانشجویان سؤالات خود را درباره شرایط امروز انقلاب اسلامی و چالش‌های موجود، سال پیامبر اعظم(ص) و برنامه‌ها و شرایط سیاسی و فرهنگی منطقه مطرح نمودند که از سوی سرکنسول ایران پاسخ داده شد.
در این نشست فیلمی نیز از زندگی سراسر حماسه امام خمینی(ره) از لحظه تولد تا لحظه عروج ملکوتی آن امام عزیز به نمایش درآمد که با استقبال روبرو شد.
همچنین دانشجویان از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ دیدار و با امکانات این مركز از جمله، کتابخانه ادیب پیشاوری از نزدیک آشنا شده و تمامی این دانشجویان به عضویت کتابخانه در آمدند.