تبیان، دستیار زندگی
برنامه دورهمی 10 تیرماه با حضور مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون به روی آنتن شبکه نسیم رفت و او درباره حرفه بازیگری و نقش هایی که تاکنون بازی کرده است، سخن گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرف‌های مهران احمدی در دورهمی

برنامه دورهمی 10 تیرماه با حضور مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون به روی آنتن شبکه نسیم رفت و او درباره حرفه بازیگری و نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده است، سخن گفت.

پیشخوان خبر تبیان

مهران احمدی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، این بازیگر درباره حرفه بازیگری گفت: من بعد از ناموس و وطن این حرفه برایم جدی‌ترین کار دنیاست و 25 سال از عمرم را صرف این کار کرده‌ام و شبی را بدون بازیگری سپری نکرده‌ام. به همین دلیل وظیفه خود می‌دانم که از این حرفه مراقبت کنم و برایم جدی است.

او با اشاره به بازیگران نسل‌های گذشته گفت: من فکر می‌کنم نسل گذشته در حرفه بازیگری دغدغه‌مندتر بوده‌اند. هر چه زمان می‌گذرد این حرفه سهل‌تر می‌شود. ما آخرین نسلی هستیم که بقای جدیت در ما نمایان است. مردم به بازیگری نگاه سرگرمی دارند اما ما که داخل این حرفه هستیم برایمان جدی است. من خاله‌ای دارم که زمانی که من از دانشگاه برگشتم گفت مگر ما لیسانس بازیگری هم داریم؟

مهران احمدی افزود: یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا بازیگری است. اگر بازیگری را با ابراز احساس شخصی یکی بدانیم آسان است اما اینگونه نیست. برخی مردم جلوی من را در خیابان می‌گیرند و می‌گویند من بلدم خوب گریه کنم اما من می‌گویم گریه آسان‌ترین کار در بازیگری است. تعداد دیگری می‌گویند ما بلد هستیم جوک تعریف کنیم اما من به آنها می‌گویم که یک کمدین باید خیلی از مسائل را بلد باشد.

مهران احمدی افزود: یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا بازیگری است. اگر بازیگری را با ابراز احساس شخصی یکی بدانیم آسان است اما اینگونه نیست. برخی مردم جلوی من را در خیابان می‌گیرند و می‌گویند من بلدم خوب گریه کنم اما من می‌گویم گریه آسان‌ترین کار در بازیگری است. تعداد دیگری می‌گویند ما بلد هستیم جوک تعریف کنیم اما من به آنها می‌گویم که یک کمدین باید خیلی از مسائل را بلد باشد.

او با انتقاد از برخی کارگردان‌ها اظهار کرد: کارگردان‌هایی هستند که هنگام ایفای نقش به بازیگران می‌گویند خودت باش اما من نمی‌دانم زمانی که نقش یک دزد را بازی می‌کنم چگونه خودم باشم. گاهی مردم فکر می‌کنند اگر من نقش یک فرد خشن را بازی می‌کنم این ویژگی در من وجود دارد اما اینطور نیست. بازیگر سریال پایتخت با اشاره به رشته تحصیلی خود گفت: من سال 73 وارد دانشکده هنر شدم و در بازیگری مدرک کارشناسی خود را گرفتم. من قبل از دانشگاه نیز در تهران و نیشابور تئاتر بازی می‌کردم. مادر من نیشابوری است و یک بازه زمانی را در آن شهر زندگی کردم. من در سینما از روی ناچاری برخی کارها را انجام دادم. من سال 73 دستیار تدارکات بودم و سال 81 هم عاشق شدم و با همسرم ازدواج کرد. او با بیان اینکه چه کارهایی جزء بازیگری بلد است، ادامه داد: من اگر زمانی به هر دلیلی بازیگری را کنار بگذارم آشپز و دلال خوبی هستم و می‌توانم معاملات را به راحتی جوش بزنم.

او در ادامه خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: یک بار در یک فروشگاه مدرن بودیم و آقایی به من گفت شما با بهبود فریبا چه نسبتی دارید و من هم گفتم خودم هستم و او با تعجب بسیار گفت چرا پس این شکلی هستید. با این اتفاقات احساس می‌کنم هنرت را به پای خودت نمی‌نویسند. من دوست ندارم من را با نقش بهبود یا شکیب بشناسند زیرا هنرم را به پای خود نخواهند نوشت اما قبول کردم که این مساله جزوی از عرصه هنر است و مردم با عشق این حرف را می‌زنند و قصدی ندارند.

مهران احمدی با اشاره به بازی نکردن خود در سریال پایتخت چهار اظهار کرد: این سوال را همه از من می‌پرسند که چرا در پایتخت بازی نمی‌کنی. باید بگویم که هیچ اختلاف و مشکلی با عوامل این سریال ندارم و زمانی که پایتخت بازی می‌کردم بهترین ایامم در تلویزیون بود زیرا تمام عوامل، حرفه‌ای و درجه یک هستند. باید بپذیریم که هر کس در زندگی برنامه‌ای دارد. من هم برنامه خاص خود را دارم و باید بگویم که کمدین نیستم. کمدین‌ها نقش ثابتی بازی می‌کنند مثل چارلی چاپلین، جری لوئیز اما من می‌توانم نقش جدی هم بازی کنم و اگر نقش بهبود تکرار می‌شد محبوبیت آن پایین می‌آید. مگر یک مجموعه چقدر می‌تواند بار کمدی داشته باشد بخصوص نقش من که محبوب شده بود و مردم دوستش داشتند اما نخواستم به این نقش ادامه دهم. ما برای مردم خاطره‌سازی می‌کنیم و دوست ندارم این خاطره شیرین در ذهن مردم خراب شود.

او افزود: من خودم را کارگر یک نقش می‌دانم و باید برای بازی در یک نقش عرق ریخت. من ساعت‌ها راه می‌روم و به نقشم فکر می‌کنم. زمانی که نقش بهبود فریبا را بازی می‌کردم یک هفته زودتر از شروع نقشم به شیرگاه مازندران رفتم و میان مردم رفت و آمد داشتم تا لهجه و فرهنگ آنها را یاد بگیرم.

بازیگر سریال پایتخت درباره کارنامه هنری خود بیان کرد: من کارنامه بدی ندارم اما نقش‌های متوسط و زیر متوسط بازی کردم که از برخی از آنها پیشمانم. من همیشه حواسم جمع بوده و فرصت کم‌کاری نداشتم. گاهی به خودم سخت گرفتم و فیلمی را بازی کردم و پول آن را نیز دریافت کردم اما بعد از ایفای نقش افسرده شدم و گفتم که چرا این فیلم را بازی کردم و دو هزار صفحه کتاب خواندم تا حالم بهتر شود اما نتیجه‌اش یک ماشین شاسی‌بلند و یک خانه شد.

بازیگر سریال پایتخت درباره کارنامه هنری خود بیان کرد: من کارنامه بدی ندارم اما نقش‌های متوسط و زیر متوسط بازی کردم که از برخی از آنها پیشمانم. من همیشه حواسم جمع بوده و فرصت کم‌کاری نداشتم. گاهی به خودم سخت گرفتم و فیلمی را بازی کردم و پول آن را نیز دریافت کردم اما بعد از ایفای نقش افسرده شدم و گفتم که چرا این فیلم را بازی کردم و دو هزار صفحه کتاب خواندم تا حالم بهتر شود اما نتیجه‌اش یک ماشین شاسی‌بلند و یک خانه شد. او با اشاره به مافیای سینما، تلویزیون اظهار کرد: سینما و تلویزیون مافیا دارد و من 15 سال است که در سینما هستم و مشاهده می‌کنم که این مافیا هر دوره شکل‌های متفاوتی دارد. معلوم است که شما به عنوان عامل یک فیلم یا سریال به نزدیکان خود بیشتر اهمیت می‌دهید. در دوره‌ای ما یک فرد را داشتیم که می‌گفتند تمام بازیگران را او انتخاب می‌کند. اما در حال حاضر شکل آن تغییر کرده است. من به دلیل اینکه حرفه‌های دیگری هم بلد هستم دغدغه این مساله را ندارم.

او ادامه داد: برخی افراد هستند که اگر من زمانی بیکار هم باشم با آنها کار نمی‌کنم. آن افراد شاید با ارزش‌ترین رفیق من باشند اما کار مقوله‌اش جدا است.

مهران احمدی درباره بهترین بازیگرانی که با آنها همکاری داشته است، گفت: من زمانی که فیلم نفس را بازی کردم به این نتیجه رسیدم که بچه‌ها بازیگران خوبی هستند و همچنین مهدی هاشمی بهترین کسی بود که با او همبازی شدم و پرویز پرستویی فرد دیگری است که زمانی که به چشمان بانفوذش نگاه می‌کنی در آنها ذوب می‌شوی. در تئاتر با سیامک سفری، بهرام افشاری و هوتن شکیبا همبازی بودم. در میان خانم‌های بازیگر نیز پانته‌آ بهرام و مریلا زارعی از بهترین‌ها هستند. در پایان برنامه نیز مهران احمدی یک قاب که از انجمن بچه‌های کار هدیه گرفته بود، به برنامه دورهمی تقدیم کرد.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .