تبیان، دستیار زندگی
رد   مسلمانان یونان با امضای طوماری از مسؤولان این كشور خواستند با ساخت یك مسجد در آتن، پایتخت این كشور، موافقت كنند، زیرا عدم وجود مسجد در این شهر بزرگ آنان را با مشكل مواجه كرده است.  این شكواییه از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در همه یونان تنها یك مسجد وجود دارد

مسلمانان یونان با امضای طوماری از مسؤولان این كشور خواستند با ساخت یك مسجد در آتن، پایتخت این كشور، موافقت كنند، زیرا عدم وجود مسجد در این شهر بزرگ آنان را با مشكل مواجه كرده است.

این شكواییه از سوی ده هزار مسلمان یونانی امضا شده است تا به مسؤولان یونان هشدار دهد به مسلمانان كشور خود بیشتر اهمیت بدهند.
مازن رساس، رییس اتحادیه مسلمانان یونان، در این باره به اسلام‌آن‌لاین گفت: ما در نماز جمعه به جمع كردن امضا از مسلمانان برای این كار ادامه می‌دهیم تا به این ترتیب مراتب اعتراض و شكایت خود را به نظر مسئولین مربوطه برسانیم. اتحادیه مسلمانان یونان امید وار است كه این شكواییه خواسته مسلمانان را برآورده كند.
وی ادامه داد: در سال 2004 مسئولین امر با ساخت یك مسجد در مقابل دهكده المپیك شهر آتن به مسلمانان موافقت كرده بودند ولی تا كنون به این مسئله رسیدگی نشده است.
رییس اتحادیه مسلمانان یونان با اشاره به اینكه در تمام یونان تنها یك مسجد وجود دارد و آنهم در شهر تراك در شمال شرقی یونان و در جایی واقع شده كه 97 در صد مردم آن مسیحی كاتولیك هستند و تعداد كمی مسلمان در آنجا زندگی می‌كنند.
رساس افزود: اكنون پس از گذشت چند سال از قولی كه مسئولین به ما دادند به تازگی در حال بررسی منطقه‌ای دور‌افتاده و مهاجرنشین در حاشیه شهر آتن هستند تا اگر مجبور شدند با تقاضای ما موافقت كنند آن منطقه را برای ساخت مسجد در اختیار ما قرار دهند.
لازم به ذكر است، در گزارش عمومی ماه مارس آلوالو گیل روبلیس، نماینده حقوق بشر اروپا، وی از این واقعیت كه مسلمانان یونان برای برپایی نماز مجبورند در جاهای مخفی و نامناسب دور هم جمع شوند اظهار نارضایتی كرد.
لازم به ذكر است كه تعداد مسلمانان یونان در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است به نحوی كه هم اینك حدود 370 هزار مسلمان دریونان زندگی می‌كنند كه تقریبا 5/3 درصد جمعیت این كشور را تشكیل می‌دهد. اكثر این مسلمانان آلبانیایی تبار هستند.