تبیان، دستیار زندگی
آلبوم «مولانا جان» به آهنگسازی سیاوش عبدی و خوانندگی صادق شیخ زاده منتشر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو خبر از دو آلبوم موسیقی

آلبوم «مولانا جان» به آهنگسازی سیاوش عبدی و خوانندگی صادق شیخ‌زاده منتشر می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان

آلبوم موسیقی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، قرار است از این آلبوم به آهنگسازی سیاوش عبدی و خوانندگی صادق شیخ‌زاده در قالب یک کنسرت رونمایی شود. تاریخ این برنامه و جزئیات بلیت‌فروشی آن نیز به‌زودی اعلام می‌شود. این آلبوم شامل هفت قطعه است. سیاوش عبدی - سرپرست گروه فروزان - در این مجموعه روی قطعاتی از مولانا آهنگسازی کرده و برای اجرای کارها از یک آنسامبل ایرانی بهره برده است.

این اولین آلبوم رسمی عبدی محسوب می‌شود که محمد ذوالنوری حضور مهمی در بخش نوازندگی تنبور آن داشته است. این آهنگساز و نوازنده دف پس از همکاری با هنرمندان مانند بیژن کامکار، نادر مشایخی، علیرضا مشایخی، میلاد کیایی، مسعود جاهد، جمشید عندلیبی، مجید درخشانی، حسین علیشاپور، امیر اثنی‌عشری، هادی حسین‌بیگی و محمد ذوالنوری چندی پیش تور کنسرت‌هایش در اروپا را به پایان رساند.

سیاوش عبدی همراه مریم شهریاری - نوازنده دف - در این تور اجراهای متعددی در کشورهایی مانند آلمان، هلند، لهستان، اتریش و... داشت. او همچنین در سال‌های اخیر علاوه بر نگارش کتاب نانوشته‌های دف در دو جلد، مسترکلاس‌های مختلفی در ایران و چند دانشگاه دنیا برگزار کرده است.

سیاوش عبدی همراه مریم شهریاری - نوازنده دف - در این تور اجراهای متعددی در کشورهایی مانند آلمان، هلند، لهستان، اتریش و... داشت. او همچنین در سال‌های اخیر علاوه بر نگارش کتاب نانوشته‌های دف در دو جلد، مسترکلاس‌های مختلفی در ایران و چند دانشگاه دنیا برگزار کرده است. صادق شیخ‌زاده هم که خواننده قطعات آلبوم مولاناجان به آهنگسازی سیاوش عبدی است، دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه است. او از محضر اساتیدی مانند محمداسماعیل قنبری و مرحوم استاد احمد ابراهیمی بهره برده است. این خواننده همچنین نشان درجه یک خیام از دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه، رتبه دوم فستیوال ICM اتریش و مستر وکال فنلاند برای آلبوم «اینک از امید» را در کارنامه دارد. آلبوم «اینک از امید» به آهنگسازی شاهین شهبازی، آلبوم «اینک از حافظ» به آهنگسازی دکتر پویا سرایی و آلبوم بزرگداشت حافظ در استراسبورگ فرانسه از جمله آثار منتشرشده صادق شیخ‌زاده هستند. مناجات‌های ماهی و دریا، نوبت سزاواری و کبوترانه و بهشت جاودان از جمله سایر آثار این هنرمند برای شبکه‌هایی مانند آی فیلم و قرآن است. آلبوم موسیقی «بی مقدمه» اثر اشکان صدیق‌آذر به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی منتشر ‌شد. آلبوم «بی مقدمه» اثر «اشکام» (اشکان صدیق‌آذر) به‌عنوان نخستین آلبوم دارای مجوز در سبک موسیقی الکترونیک ۱۰ تیرماه توسط مؤسسه پخش «هنر شهر در سراسر کشور منتشر ‌شد و در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار گرفت. قطعات آلبوم موسیقی «بی مقدمه» عبارتند از: «بی مقدمه»، «تبریز دراما»، «آسمان ویتامینی»، «کنج»، «دروغ»، «فراموش شده»، «مونار»، «جاذبه» و «خونه».

آلبوم موسیقی «بی مقدمه» نخستین آلبوم رسمی «اشکام» (اشکان صدیق‌آذر) است، که او درباره‌اش معتقد است: تا جایی که می‌دانم، این نخستین آلبوم موسیقی الکترونیک است که با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود و امیدوارم سرآغازی برای فعالیت‌ جدی‌تر در این سبک باشد که مخاطبان زیادی هم دارد.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .