تبیان، دستیار زندگی
بهادر مالکی گفت: هدفم از اجرای نمایش «بیست و یک» تجربه کار تک نفره است و ایده های زیادی برای این نوع اجرا دارم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی تنهایی با توپ و تخم‌مرغ!

بهادر مالکی گفت: هدفم از اجرای نمایش «بیست‌ویک» تجربه کار تک نفره است و ایده‌های زیادی برای این نوع اجرا دارم.

پیشخوان خبر تبیان

تئاتر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، «بیست‌و یک» نام نمایشی به طراحی، نویسندگی، کارگردانی و اجرای بهادر مالکی است که در جشنواره گذشته تئاتر عروسکی به صحنه رفت و با استقبال خوبی هم روبرو شد.

این نمایش تک‌ نفره عروسکی به شیوه «توپ و دست» اجرا می‌شود که در آن عروسک به شکل توپ بر سر انگشت دست بازی‌دهنده قرار می‌گیرد و از آن بازی گرفته می‌شود. داستان «بیست و یک»  روایتی از جوجه تنهایی است که به دنبال همدمی می‌گردد و در خلاصه داستان آن هم آمده است، «هر جوجه برای آزاد شدن از «تخم» باید «بیست و یک» روز در آن تنها بماند. این یک قانون بدیهی‌ست.»

داستان «بیست و یک» روایتی از جوجه تنهایی است که به دنبال همدمی می‌گردد و در خلاصه داستان آن هم آمده است، «هر جوجه برای آزاد شدن از «تخم» باید «بیست و یک» روز در آن تنها بماند. این یک قانون بدیهی‌ست.»

دراین باره بهادر مالکی در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ ایده اولیه این اجرا به سال 86 برمی‌گردد که آن را برای پایان‌نامه کارشناسی نمایش عروسکی‌ام ارائه ‌کردم و دغدغه‌ اساسی‌ام تجربه یک کار تک نفره بود. ضمن اینکه برایم جالب بود کاری اجرا کنم که علاوه بر روایت دغدغه‌های تنهایی انسان بتواند مخاطب را برای مدت 30 دقیقه به تماشا نگه دارد. او با اشاره به اینکه بسیاری از تماشاگران «بیست و یک» با وجود نبود تبلیغات زیاد، از دیدن آن در جشنواره استقبال کردند، ادامه داد: در اولین فرصتی که در اختیارم قرار گرفت اجرای این نمایش را پیگیری کردم چون دوست داشتم به اجرای عمومی برسد و البته در این سیستم تک نفره ایده‌های زیاد دیگری دارم که امیدوارم فرصت اجرا به آن‌ها نیز برسد.

نمایش «بیست و یک» که به تازگی در سالن تازه تاسیس شهرزاد واقع در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به رازی، شماره 74 به صحنه رفته است تا 24 تیرماه همچنان اجرا خواهد شد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .