تبیان، دستیار زندگی
قم   حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأكید كرد؛ شهروندان قمی فضای این شهر را با موازین اسلامی منطبق كنند.  حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به استفتایی از شهرداری قم، درباره فرهنگ اسلامی شهر قم اظهار داشت: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأكید حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر حفظ فضای اسلامی قم

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأكید كرد؛ شهروندان قمی فضای این شهر را با موازین اسلامی منطبق كنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به استفتایی از شهرداری قم، درباره فرهنگ اسلامی شهر قم اظهار داشت: از آن‌جا كه شهر مقدس قم در جوار مبارك كریمه اهل بیت (ع) واقع شده و اكنون ام‌القرای جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی و الهام‌بخش حركت‌های اسلامی است، لازم است اهالی متعهد این شهر و زوار محترم، فضای این شهر مقدس را با موازین اسلامی از همه جهت منطبق نمایند.
وی ضمن سفارش به شهروندان قمی و زایران حضرت فاطمه معصومه (س) بر لزوم حفظ شؤونات اسلامی، آورده است: بانوان متحرم حجاب اسلامی را با پوشاندن تمام بدن به جز چهره و دست‌ها تا مچ مراعات كنند و پوشیدن جوراب‌های نازك و لباس‌هایی كه حجم بدن را نشان می‌دهد و رنگ‌هایی كه مهیج است، حرام است و باید توجه كنند كه چادر كه حجاب اهل بیت (ع) است، بهترین حجاب برای بانوان اسلامی است.
این مرجع تقلید پخش موسیقی در سطح شهر را مد نظر قرار داده و می‌افزاید: موسیقی‌هایی كه به واسطه لحن و آهنگ و یا كلمات و عبارات خود فساد‌انگیز است و موجب انحطاط اخلاقی است، حرام است.