تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در جلسه عصر امروز با نمایندگان عراق دلایل نرخ گذاری غیرمنطقی خدمات فرودگاهی و مسافری از سوی فرودگاه نجف برای شرکت های هواپیمایی و زائران ایرانی را بررسی خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتمام حجت ایران با مسئولان عراقی درباره پروازهای نجف

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در جلسه‌ عصر امروز با نمایندگان عراق دلایل نرخ‌گذاری غیرمنطقی خدمات فرودگاهی و مسافری از سوی فرودگاه نجف برای شرکت‌های هواپیمایی و زائران‌ ایرانی را بررسی خواهیم کرد.

پیشخوان خبر تبیان
قطر

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: ایران و عراق با دستورکار بررسی چرایی نرخ‌گذاری غیر منطقی خدمات فرودگاهی و مسافری از سوی فرودگاه  نجف برای شرکت‌های هواپیمایی و زائران‌ ایرانی تشکیل جلسه می‌دهند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مسئولانی از کشور عراق در ایران هستند و در جلسه مشترک که عصر امروز برقرار می شود در خصوص راهکارهای حل این مشکل به گفت و گو می نشینیم.

عابدزاده توضیح داد که در جلسه عصر امروز ایران در خصوص از سرگیری پروازها به فرودگاه نجف تصمیم‌گیری می‌کند.

از چندی پیش، فرودگاه نجف‌ عوارضی را تحت عنوان عوارض گمرکی وضع کرد‌ بدین‌ترتیب که‌ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی باید از سال 2010 میلادی تاکنون به‌ازای هر پرواز، حدود 85 دلار به این فرودگاه پرداخت کند.

براساس دستورالعمل جدید فرودگاه نجف در ازای پروازهایی که به این فرودگاه انجام می‌شود، به ازای هر صندلی، مبلغ 15 دلار از شرکت‌های ایرانی دریافت می‌کند ضمن آنکه مبلغ 10 دلار هم از مسافران در فرودگاه دریافت می‌‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیش‌تر گفته بود ‌هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه نجف حدود چهار برابر هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه‌های ایران است ضمن آنکه هزینه سوخت در فرودگاه نجف 98 سنت و تقریباً چهار برابر هزینه سوخت شرکت هواپیمایی در ایران است.


منبع : مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .