تبیان، دستیار زندگی
یم   دومین نشست علمی، تخصصی «زن و مهدویت» با ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و توانمندی‌های علمی بانوان در عرصه‌ی پژوهشی «مهدویت» با حضور فرهیختگان و صاحبان اندیشه برگزار شد.   حجت‌الاسلام والمسلمین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در زمان غیبت به معرفت نظام‌مند و همه‌جانبه بیاندیشیم

دومین نشست علمی، تخصصی «زن و مهدویت» با ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و توانمندی‌های علمی بانوان در عرصه‌ی پژوهشی «مهدویت» با حضور فرهیختگان و صاحبان اندیشه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی، رسیدن به معرفت نظام‌مند و همه‌جانبه در زمان غیبت را عمده‌ترین وظیفه‌ی منتظران برشمرد و گفت: در مباحث مهدویت عرصه‌های بنیادی، كاربردی و راهبردی فراوانی برای بررسی و كاوش وجود دارد. به ویژه آن كه باور مهدویت بیش از آن كه به آینده‌ی بشر توجه كند، وضعیت كنونی جوامع را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و بیشترین مخاطبان مهدویت در زمان انتظار به سر می‌برند، لذا بررسی همه‌جانبه و مبنایی مباحث مهدویت در عرصه‌های مختلف یكی از مسائل جدی است.
مدیر موسسه‌ی انتظار نور، نگاه بانوان را به عرصه‌ی ادبیات مورد توجه قرار داد و افزود: مفاهیم اجتماعی از باورهای نظام‌مند فرهنگی است و در مباحث مهدویت باید به آن توجه كرد، لذا باورهای زنان در عرصه‌ی مسائل اجتماعی و مهدویت باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
معاون آموزشی موسسه‌ی فرهنگی انتظار نور، نیز با اشاره به پیشینه‌ی مهدویت، كاركردها و رسالت بانوان را در زمان غیبت و حضور آن حضرت مورد توجه قرار داد و گفت: هدف از این نشست بررسی عرصه‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف از جمله مهدویت و باورهای زنان است، زیرا بانوان با دقت نظر و تحقیق لازم، می‌توانند در ایجاد آثار مفید برای جامعه‌ی دینی موثر باشند.