تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا فردا به هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویب "قانون مادر مقابله با تحریم‌های آمریکا" در مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس گفت: طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا فردا به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان

به گزارش تبیان به نقل از تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا فردا (یکشنبه 11 تیر) تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

وی افزود: با توجه به دو فوریتی بودن این طرح، پس از تقدیم به هیئت‌رئیسه مجلس، طبق آئین‌نامه داخلی، یک هفته بعد در دستور‌ کار صحن پارلمان قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس با بیان اینکه احتمالا این طرح با رأی بالایی در صحن مجلس تصویب می‌شود، تصریح کرد: پس از تصویب طرح اقدام متقابل در برابر تحریم‌های آمریکا در صحن علنی پارلمان، فردا کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس تشکیل جلسه می‌دهد و طرح مذکور را بررسی و تصویب می‌کند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: با توجه به دو فوریتی بودن طرح اقدام متقابل در برابر تحریم‌های آمریکا روز سه‌شنبه (13 تیر) متن طرح باید در صحن مجلس بررسی شود.

وی با بیان اینکه تصویب تحریم‌های اخیر سنای آمریکا موسوم به (S722) علیه جمهوری اسلامی ایران در واقع قانون مادر برای تحریم‌ها علیه ایران است، تصریح کرد: به همین منظور اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس نیز تلاش کرده‌اند تا محتوای طرح قانونی را به صورتی تدوین کنند که طرح مذکور، طرح تحریم مادر علیه آمریکایی‌ها باشد.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .