تبیان، دستیار زندگی
اد  در همایش «بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمنیسمی» معصومه ظهیری، عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) قم با ایراد سخنرانی به تبیین و تشریح این موضوع پرداخت.   در نشست «بررسی نگاه قرآن به زن و اندیش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فمینیسم، زن و مرد را در برابر یكدیگر قرار داد

در همایش «بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمنیسمی» معصومه ظهیری، عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) قم با ایراد سخنرانی به تبیین و تشریح این موضوع پرداخت.

در نشست «بررسی نگاه قرآن به زن و اندیشه‌های فمنیسمی» كه صبح امروز در دانشگاه قم برگزار شد، معصومه ظهیری، عضو هیأت علمی جامعه‌ الزهرا (س) قم با اشاره به جایگاه قرآن كریم در زندگی بشر امروز اظهار داشت: قرآن كتاب آسمانی و بزرگ‌ترین معجزه پیامبر خدا(ص) و مجموعه‌ای از قوانین انسان‌سازی است و انسان می‌تواند از نكات آن به صورت صحیح استفاده نماید.
وی تصریح كرد: هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و تفاوت فقط در ساختار فیزیكی زنان و مردان است، اما نگاه فمنیسمی كه پس از جریان رنسانس و بریدگی از قوانین الاهی به وجود آمد، با علم‌گرایی و تجربه‌گرایی مفرط، موجب ایجاد تشنج و دوگانگی در خانواده‌ها شد.
وی اظهار داشت: جریان فمینیسمی هر دو جنس را از هم دور كرد و در برابر یكدیگر قرار داد، در حالی كه در اسلام زن و مرد مكمل یكدیگرند؛ اما در این جریان اصالت خانواده از بین رفت و در پی آن بی‌هویتی، بی‌شخصیتی و تضعیف خانواده سالم به وجود آمد.
وی تأكید كرد: تا هنگامی كه جریان فمینیسم موافق حضور سالم زنان در عرصه‌های اجتماعی، مانند احقاق حقوق آنان در امر ازدواج و انتخاب و رأی دهی بود، تا حدی می‌توانست مورد قبول باشد، اما از هنگامی كه این جریان بر ضد كیان خانواده و هویت زنان و مردان عمل كرد، توانست هم‌ردیف با سود‌جویان علیه حقوق بانوان، مانند گماردن زنان در مشاغل سنگین با ساعات كار فراوان، و حضور زنان در تبلیغات ضد انسانی تأثیر‌گذار باشد.
خاطر نشان می‌شود، در پایان این همایش، میزگردی با حضور كارشناسان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه و جامعه الزهرا (س) به منظور پاسخ‌‌دهی به پرسش‌های حاضران تشكیل شد.