تبیان، دستیار زندگی
پهپادهایی که سفارش آنلاین مشتری ها را تحویل می دهند معمولا مسافت های کوتاهی را طی می کنند اما یک پهپاد به تازگی رکورد طولانی ترین مسیر را برای رساندن محموله به مشتری طی کرده است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رکورد طولانی ترین تحویل بار با پهپاد

رکورد طولانی ترین تحویل بار با پهپاد

پهپادهایی که سفارش آنلاین مشتری ها را تحویل می دهند معمولا مسافت های کوتاهی را طی می کنند اما یک پهپاد به تازگی رکورد طولانی ترین مسیر را برای رساندن محموله به مشتری طی کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، آینده ای که در آن پهپادها تنها به ارسال سفارش های آنلاین مشتری ها در مسافت های کوتاه بسنده می کنند، به سر رسید به طوری که در این هفته رکورد طولانی ترین تحویل بار توسط پهپاد ثبت شد. پهپاد بال ثابت HQ-40 یک بسته سفارشی را به مسافت 156 کیلومتری از مبدأ منتقل کرد. این انتقال سفارش از سوی سیستم های خودکار مؤسسه «نوادا» کنترل می شد.

پهپادهای متعلق به کمپانی های آمازون،7-Eleven، دومینو و UPS نیز تاکنون در فرآیند تحویل بسته های سفارشی مشتری ها شرکت کرده اند اما سفرهای آنها معمولا کوتاه و نهایت چند مایل بوده است. اما پهپاد HQ-40 با 156 کیلومتر پرواز از موقعیت خود در تگزاس مرکزی، بسته مورد نظر را به شهر «آستین» حمل کرد و به این ترتیب رکورد طولانی ترین سفر پهپادی در دنیا شکسته شد.

این پهپاد از طریق لینک ارتباطی سلولی و از راه دور کنترل می شود و در مسیر پروازی از پیش تعیین شده ای از سوی سیستم حریم هوایی ملی هدایت می شود. مقررات کنونی در آمریکا محدودیت هایی را برای پهپادها ایجاد کرده است؛ به طوری که مانع از پرواز آنها در خارج از محدوده دید شده است بنابراین، گروهی از ناظران برای این کار تعیین شده اند که مسیر حرکت و پرواز این پهپاد را تحت کنترل دارند تا این پرنده بدون سرنشین همواره در مسیر دید قرار داشته باشد.

این پرواز، چالش برانگیزترین، طولانی ترین و از نظر لجستیک دشوارترین نمایش پرواز تحویل سفارش مشتری بود که با کمک فناوری سلولی در سیستم حریم هوایی ملی به ثبت رسید و امکان استفاده از فرصت ها را برای نشان دادن قابلیت خلاقانه لازم برای صنعت هواپیماهای بدون سرنشین فراهم کرد.

سیستم تحویل بسته با پهپاد در محیط های شهری و دورافتاده موجی برای آینده ایجاد می کند و «نوادا» به رشد این تلاش بزرگ تجاری و هدایت آن کمک می کند. این پدیده تحویل بسته توسط پهپاد ثابت می کند که فناوری جدید پهپادها، ادغام ایمنی را در هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم حریم هوایی ملی برای مسافت های طولانی و تحویل بسته ها به مناطق شهری ایجاد می کند.

مترجم: ندا اظهری

منبع: خبرگزاری آنا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی