تبیان، دستیار زندگی
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: همان طور که از پیش نیز مشخص شده بود ایرلاین های ایرانی پروازهای خود به مقصد نجف را از امروز (۱۰ تیر) متوقف کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروازهای ایران به نجف متوقف شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: همان طور که از پیش نیز مشخص شده بود ایرلاین‌های ایرانی پروازهای خود به مقصد نجف را از امروز (۱۰ تیر) متوقف کردند.

پیشخوان خبر تبیان
هواپیما

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از چند هفته قبل رسما اعلام کرده بودند که در صورت عدم تغییر شرایط اعمال شده از سوی فرودگاه نجف برنامه‌های خود را برای پرواز به سمت این فرودگاه متوقف خواهند کرد که این اتفاق از صبح امروز اجرایی شد.

وی ادامه داد: هر چند احتمال آن وجود دارد که تعداد بسیار محدودی پرواز از سوی بعضی از ایرلاین‌ها برای بازگرداندن تعدادی از مسافران‌شان در نجف ادامه داشته باشد، اما این پروازها به طور کلی متوقف شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره‌ی چگونگی پیگیری این موضوع و حل شدن آن نیز توضیح داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته عصر امروز نمایندگانی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ ایران با مسوولان فرودگاه نجف دیدار و گفت و گو خواهند داشت که امیدواریم مسائل به وجود آمده طی این جلسه حل شود.

اسعدی سامانی ادامه داد: در صورتی که مسوولان فرودگاه نجف نسبت به احقاق حقوق ایرلاین‌های ایرانی و در نظر گرفتن شرایط آن نگاه مثبتی داشته باشند می‌توان به از سرگیری پروازها امیدوار بود،‌اما در غیر این صورت فعلا پروازهای ایران به نجف متوقف هستند و این برنامه‌ها به سمت فرودگاه بغداد حرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، فرودگاه نجف چند هفته قبل در اقدامی عجیب نسبت به افزایش نرخ عوارض و حقوق فرودگاهی ایرلاین‌های ایرانی اقدام کرد تا جایی که بسیاری از شرکت‌های ایرانی اعلام کردند با هزینه‌های فعلی دیگر امکان تداوم برنامه‌های پروازی به سمت نجف وجود ندارد.

هرچند این احتمال وجود دارد که با توجه به ضربه خوردن فرودگاه نجف از عدم ورود ایرلاین‌های ایرانی مسئولان این فرودگاه نسبت به تغییر در شرایط خود اقدام کنند، اما تا اطلاع ثانوی پروازهای عتبات عالیات به مقصد فرودگاه بغداد انجام خواهد شد.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .