تبیان، دستیار زندگی
رد   وزیر اوقاف فلسطین با حضور در جمع ائمه جمعه و خطبای مساجد گفت: 56 درصد مساجد كرانه باختری روحانی و سخنران ندارند.   شیخ نایف الرجوب، وزیر اوقاف فلسطین با حضور در جمع ائمه جمعه و خطبای مساجد در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر اوقاف فلسطین بر پایبندی دولت جدید به اصول و آرمان‌های ملی تاکید کرد

وزیر اوقاف فلسطین با حضور در جمع ائمه جمعه و خطبای مساجد گفت: 56 درصد مساجد كرانه باختری روحانی و سخنران ندارند.

شیخ نایف الرجوب، وزیر اوقاف فلسطین با حضور در جمع ائمه جمعه و خطبای مساجد در شهر قلقیلیا بر پایبندی دولت جدید به اصول و آرمان‌های ملی تاکید کرد.
وی در ادامه خطاب به ائمه جمعه و خطبای مساجد گفت: شما قلب تپنده ملت هستید و وظیفه‌ای بزرگ به عهده شماست. خطیب موفق کسی است که بتواند نقش خود را به خوبی در جلوگیری از تنش‌ها و درگیری‌های داخلی ایفا کند.
این مسؤول فلسطینی همچنین به مشکلات فراروی وزارتخانه اوقاف اشاره و تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر 56 درصد از مساجد کرانه باختری خطیب و سخنران ندارند و در مقابل سه کارمندی که به خاطر بازنشستگی، بیماری و یا مرگ از کار خود کناره‌گیری می‌کنند، تنها یک نفر جایگزین می‌شود و این مسأله خود از مشکلاتی حکایت دارد که سازمان اوقاف با آن هر روز است، به شکلی که شمار مساجد روز به روز بیشتر می‌شود، ولی تعداد کارمندان این وزارتخانه همچنان ثابت است.
وی در ادامه به عملکرد دولت جدید فلسطین پرداخت و گفت: دولت خود را پایبند اصول و آرمان‌های ملی می‌داند. این دولت ترجیح می‌دهد از حکومت کناره‌گیری کند؛ اما از حقوق ملی چشم نپوشد.
وزیر اوقاف فلسطین افزود: باید تمامی مسلمانان جهان به وظیفه‌ای که در برابر ملت فلسطین دارند، جامه عمل بپوشانند و آنان را در مقابل فشارها تنها نگذارند.