تبیان، دستیار زندگی
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تلاش ۵ شناور امداد و نجات دریایی، ۳۸ مسافر کشتی مسافری در ۱۰ مایلی کانال بندر بوشهر از غرق شدن نجات یافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نجات مسافران سانحه‌دیده دریایی در آب‌های بوشهر

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تلاش ۵ شناور امداد و نجات دریایی، ۳۸ مسافر کشتی مسافری در ۱۰ مایلی کانال بندر بوشهر از غرق شدن نجات یافتند.

پیشخوان خبر تبیان
بندر بوشهر

به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به آبگرفتگی کشتی مسافری رویای جنوب در آب‌های خلیج فارس در 10 مایلی کانال بندر بوشهر اظهار داشت: کشتی مسافری رویای جنوب که در مسیر خارگ به بوشهر در حرکت بود به سبب آبگرفتگی، موتورهای آن از  کار می‌افتد و خاموش می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از این حادثه، ناخدای کشتی احتمال غرق شدن کشتی را به مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر اعلام می‌کند خاطرنشان کرد: برای این حادثه که در 10 مایلی کانال بندر بوشهر روی داد 5 شناور امداد و نجات به محل سانحه اعزام می‌شوند.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اعزام شناورهای ناجی به محل خاطر نشان کرد: شناورهای ناجی20، ناجی 9، هادی5، سار3 و یدک‌کش تاسوعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

شکیبی نسب با بیان اینکه شناور مسافری رویای جنوب به سبب آبگرفتگی در موتور خانه دچار آسیب شده بود تصریح کرد: به سبب شکستگی در خروجی آب در تهویه مطبوع در موتورخانه کشتی، موتورهای آن از کار می‌افتد و  مسیر شناور در اختیار موج قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شناورهای امداد و نجات در کوتاه‌ترین زمان به محل مورد نظر اعزام شدند خاطر نشان کرد: در همان لحظات اولیه 38 نفر مسافری که در معرض خطر غرق شدند قرار داشتند به شناورهای اعزامی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه پس از این حادثه، ناخدای کشتی احتمال غرق شدن کشتی را به مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر اعلام می‌کند خاطرنشان کرد: برای این حادثه که در 10 مایلی کانال بندر بوشهر روی داد 5 شناور امداد و نجات به محل سانحه اعزام می‌شوند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در شناور حادثه دیده 32 بزرگسال و 6 خردسال حضور داشتند افزود: تمام مسافران روی عرشه شناورهای امداد و نجات منتقل و به سلامتی در اسکله صیادی صلح آباد بوشهر پیاده می‌شوند.

شکیبی نسب با اشاره به تخلیه آب در موتورخانه کشتی سانحه دیده افزود: 5 موتور پمپ قوی عملیات تخلیه آب را از موتورخانه انجام می‌دهند و پس از آن کشتی در اسکله صیادی صلح‌آباد بوشهر پهلو داده می‌‌شود.

وی با بیان اینکه 5 شناور ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند خاطرنشان کرد: تلفن اطلاع‌رسانی 1550 در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای تمامی محدوده این استان ایجاد شده  که دریانوردان می‌توانند خدمات لازم از این مرکز دریافت کنند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: شناورهای حادثه دیده در آبهای خلیج فارس با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌توانند با مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تماس برقرار کنند و از خدمات امداد و نجات این اداره کل بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .