تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهبود اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و در جهت تحقق شعار سال است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ‌ریزی برای اوقات فراغت دانش ‌آموزان با رویکرد فرهنگ‌ سازی اقتصاد مقاومتی

برنامه ‌ریزی برای اوقات فراغت دانش ‌آموزان با رویکرد فرهنگ‌ سازی اقتصاد مقاومتی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برنامه‌ ریزی ‌های صورت گرفته برای بهبود اوقات فراغت دانش ‌آموزان با رویکرد فرهنگ ‌سازی اقتصاد مقاومتی و در جهت تحقق شعار سال است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برای بهبود اوقات فراغت دانش ‌آموزان در تابستان امسال برنامه‌ ریزی‌ کرده ‌ایم، اظهار داشت: اهدافی که در این برنامه ‌ریزی ‌ها دنبال می ‌کنیم رشد و شکوفایی توانمندی ‌ها و استعدادهای اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی دانش ‌آموزان و بهبود اوقات فراغت آن ها با رویکرد یادگیری است .

وی ادامه داد: سیاست ‌هایی که به دنبال تحقق آن هستیم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و شعار سال است و در این راستا چند برنامه در رأس کار خود قرار داده‌ایم .

کریمی اضافه کرد: جلب مشارکت اولیا و مربیان در مدیریت اوقات فراغت، بهره‌وری اوقات فراغت با محوریت کار و مهارت آموزی، جهت ‌دهی به سمت روحیه ابتکار و نوآوری، تقویت و تعمیق محتوای فرهنگی،‌ بهره‌ وری اوقات فراغت برای ایجاد زمینه اقتصاد مقاومتی در اندیشه و عمل دانش ‌آموزان و آماده کردن دانش ‌آموزان برای زیر ساخت ‌های پروژه مهر از جمله این برنامه‌ هاست .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به آغاز اردوهای دانش ‌آموزی پس از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: اردوهای متمرکز ما در 8 دوره در رامسر برگزار می‌ شود و دانش ‌آموزان برگزیده فرهنگی، علمی و اعضای تشکل ‌های دانش ‌آموزی در آن شرکت می‌ کنند .

وی ادامه داد: تمام مقدمات را فراهم می ‌کنیم تا دانش ‌آموزان، ایام اردو را با آرامش و بدون آسیب سپری کنند .

کریمی برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران برای کتاب ‌خوان کردن دانش ‌آموزان را تشریح کرد و گفت: امسال دانش‌ آموزان 400 مدرسه به نمایشگاه کتاب اعزام شدند که هدف آن آشنایی آن ها با فرهنگ کتاب خوانی و قرار گرفتن در فضای نمایشگاه کتاب بود و در کنار آن وزارت آموزش و پرورش برای هر مدرسه مبلغ یک میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه تخصیص داد .

مرکز یادگیزی سایت تبیان،تنظیم: زینب شاه مرادی