تبیان، دستیار زندگی
روسای جمهور آمریکا و ترکیه طی یک تماس تلفنی درباره راه حل های بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفت وگو کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران قطر موضوع گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان

روسای جمهور آمریکا و ترکیه طی یک تماس تلفنی درباره راه‌حل‌های بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

پیشخوان خبر تبیان
اردوغان و ترامپ

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، الجزیره نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای‌ وی طی یک تماس تلفنی به بررسی راه‌حل‌های بحران میان قطر و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که از پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع کردند، پرداختند.

در بیانیه کاخ سفید آمده که رهبران آمریکا و ترکیه بر اهمیت فعالیت و همکاری همه کشورها در زمینه توقف حمایت تروریسم و مبارزه با تفکر افراط‌گری تاکید کردند.

دونالد ترامپ در این بیانیه همچنین بر لزوم همکاری شرکای آمریکا و هم‌پیمانانش در راستای افزایش تلاش‌ها حهت مبارزه با همه اشکال تروریسم و افراط‌گری تاکید کرد.

خبرنگار الجزیره در واشنگتن گفت: طی این تماس تلفنی دو طرف آمریکا و ترکیه به بررسی حل بحران همراه با توقف حمایت تروریسم پرداختند.

در بیانیه صادر شده پس از این نشست رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد همه هم‌پیمانان و دوستان واشنگتن باید با همه اشکال تروریسم و افراط گری مبارزه کنند.

گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و اردوغان در زمانی مهم پس از تماس‌های اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با مسئولانی که ارتباط مستقیم با بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارند، صورت گرفت.

تیلرسون اخیرا مذاکراتی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری و محمد العبد الله الصباح، وزیر مشاور در امور کابینه کویت در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و بحرین با دوحه داشت.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .