تبیان، دستیار زندگی
نیروهای عراقی توانستند در ادامه پیشروی در منطقه قدیمی موصل بر محله های جدید در این منطقه تسلط یافته و تروریست های داعش را این محله ها بیرو برانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزادسازی محله‌های جدید در منطقه قدیمی موصل

نیروهای عراقی توانستند در ادامه پیشروی در منطقه قدیمی موصل بر محله‌های جدید در این منطقه تسلط یافته و تروریست‌های داعش را این محله‌ها بیرو برانند.

پیشخوان خبر تبیان
عراق

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، فرماندهی عملیات نینوا در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم بازار الشعارین و دو منطقه النبی جرجیس و عبدخوب را در منطقه قدیمی موصل به کنترل خود درآوردند.

همچنین در بیانیه دیگر فرماندهی عملیات نینوا آمده، نیروهای یگان ۱۶ ارتش عراق محله الفاروق الثانیه در منطقه قدیمی موصل را آزاد کردند. این اقدام محور جدید عملیاتی را با هدف رسیدن به کرانه رود دجله و پل پنجم موصل در شرق منطقه قدیمی این شهر فراهم می‌کند.

عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد، نیروهای عراقی محله الفاروق الثانیه را آزاد کرده و پرچم عراق را بر بام ساختمان‌های این محله به اهتزاز درآوردند.

نیروهای عراقی به پیشروی در داخل منطقه قدیم موصل ادامه داده و این عملیات را با هماهنگی ارتش و نیروهای پلیس فدرال انجام می‌دهند.

عبدالوهاب الساعدی، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم گفت: نیروهای داعشی که کشته شده‌اند اکثرا عرب و خارجی هستند و تلاش برای پاکسازی مناطق باقی مانده ادامه دارد.

عبدالغنی الاسدی، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم نیز اعلام کرد، تا پیروزی نهایی بر داعش در موصل چند روز بیشتر نمانده است.

الاسدی گفت: تنها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ داعشی در موصل قدیم باقی مانده‌اند که اکثرشان خارجی هستند. ظرف روزهای آینده پیروزی نهایی بر داعش اعلام خواهد شد.

نیروهای عراقی روز پنجشنبه بر مسجد بزرگ النوری در منطقه قدیمی موصل تسلط یافتند.

بعد از گذشت هشت ماه از آغاز عملیات نینوا می‌آییم حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز پنجشنبه پایان خلافت خودخوانده داعش در موصل را اعلام کرد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .