تبیان، دستیار زندگی
ست   حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل لنكرانی دست‌یابی به دانش هسته‌ای توسط دانشمندان ایران را در پرتو تمسك به دین مبین اسلام دانست. حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل لنكرانی، در كنگره هوشیاری ملی جوانان و سازمان‌ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش هسته‌ای، نتیجه حضور اسلام در كشور است

حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل لنكرانی دست‌یابی به دانش هسته‌ای توسط دانشمندان ایران را در پرتو تمسك به دین مبین اسلام دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل لنكرانی، در كنگره هوشیاری ملی جوانان و سازمان‌های مردم نهاد و مسأله هسته‌ای در قم، یكی از بركات اسلامی را هویت بخشی به جامعه اسلامی عنوان كرد و اظهار داشت: در دوران طاغوت، زنان و مردان ایران زمین هویت اصلی خود را از دست داده بودند و استكبار جهانی اجازه نمی‌دادند تا مردم به هویت واقعی خود پی ببرند.
وی عزت و عظمت امروز ایران را در گرو تمسك به هویت اسلامی خود دانست و تصریح كرد: دست‌یابی به استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی، به بركت انقلاب اسلامی است. انقلاب ایران، فقط یك انقلاب سیاسی نبود، بلكه انقلاب اسلامی تحركی برای به میدان آوردن دین در عرصه اجتماع بود. نباید این اصل را فراموش كنیم كه دستاوردی مانند دانش هسته‌ای، نتیجه حضور اسلام در كشور است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایات متعدد از ائمه (ع) گفت: یكی از مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (ع)، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شكوفایی علم و دانش در این سرزمین است و این مسأله همان عنایاتی است كه خداوند در طول بیست و هفت سال گذشته به ملت ایران عطا كرده‌ است. باید بدانیم كه كسب موفقیت‌های بیشتر توسط ملت ایران، در سایه حركت به سوی دین محقق می‌شود.
وی استفاده از تكنولوژی و دانش بشری برای خدمت‌ به بشریت را از مهم‌ترین راه‌های شكر‌گذاری در برابر خداوند دانست و افزود: در شرایطی كه رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مسؤولان، بارها اعلام كرده‌اند كه دانش هسته‌ای در ایران تنها در جهت اهداف صلح‌آمیز استفاده خواهد شد، باز دشمنان در صدد ایجاد فضا سازی بر ضد ما هستند. اسلامی كه اجازه ورود اشیایی كه اسم قمار دارند را به زندگی مسلمانان نداده است، چطور می‌تواند سلاح‌های كشتار جمعی را برای ما قابل استفاده بداند. ما در پرتو اسلام به فن‌آوری هسته‌ای دست پیدا كرده‌ایم.