تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت‌الله نوری همدانی، حیات جوامع انسانی را در گرو ایجاد تشكل‌ها و گروه‌های مختلف عنوان كرد.  حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار نمایندگان و دبیران سازمان‌های مردم نهاد سراسر كشور كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طاغوت حیات ملت ایران را گرفته بود

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، حیات جوامع انسانی را در گرو ایجاد تشكل‌ها و گروه‌های مختلف عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار نمایندگان و دبیران سازمان‌های مردم نهاد سراسر كشور كه در كنگره هوشیاری ملی جوانان در قم شركت كرده بودند، اظهار داشت: هر حیاتی را كه برای زندگی اجتماعی انسان در نظر بگیریم، احتیاج به تشكل دارد.
وی گفت: مسأله حیات كه اسلام بر آن تكیه دارد و داعیه‌دار آن را پیامبر اكرم (ص) معرفی می‌كند، در سایه ارتباط و همكاری اعضای جامعه با یكدیگر به وجود می‌آید.
این مرجع تقلید خاطر نشان كرد: تا اعضای جامعه تشكلی را در بین خود به وجود نیاورند و بر اساس آن حركت نكنند، حیات به وجود نمی‌آید.
وی با اشاره به دوران قبل از انقلاب یادآور شد: متأسفانه دوران طاغوت حیات نداشتیم؛ زیرا حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما تحت سلطه استعمار و استبداد بیگانگان بود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: عقب‌ماندگی و انحطاط قبل از انقلاب را به پای اسلام و علمای اسلام می‌نوشتند، در حالی‌كه اسلام تمدنی با شكوه بر پایه علم و دانش به وجود می‌آورد.
وی اظهار داشت: دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای، تولید سلول‌های بنیادین و دست‌یابی به صنایع نظامی و دفاعی جدید از جمله پیشرفت‌های ملت ایران است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام پیامبر اعظم (ص)، خواستار معرفی صحیح پیامبر (ص) به جهانیان شد و افزود: تهمت‌ها و اهانت‌هایی كه به سوی اسلام، مسلمانان و پیامبر اسلام (ص) معطوف شده است، به خاطر عدم شناخت جهانیان از اسلام است.
وی در پایان بر بهره‌گیری از گفتار و سیره پیامبر اعظم (ص) تأكید كرد.