تبیان، دستیار زندگی
ند   مسول امورفرهنگی اوقاف و امور خیریه قم، درگفتگو با شبستان از وجود مدفن 444 امامزاده درقم خبر داد كه 255 امامزاده تاكنون شناسایی شده اند و درقالب صد بقعه دارای بارگاه هستند.   روح الل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

444 امامزاده درقم مدفون هستند

مسول امورفرهنگی اوقاف و امور خیریه قم، درگفتگو با شبستان از وجود مدفن 444 امامزاده درقم خبر داد كه 255 امامزاده تاكنون شناسایی شده اند و درقالب صد بقعه دارای بارگاه هستند.

روح الله شفیعی افزود: اغلب این امامزادگان از نوادگان امام موسی بن جعفر''ع'' هستند كه درپی عزیمت امام رضا''ع'' به ایران و سفر حضرت معصومه''س'' به قم در این شهر ماندگار و مدفون شده اند.

وی با بیان اینكه دو امامزاده بلافصل در قم مدفون هستند تصریح كرد: به غیر ازحضرت معصومه''س'' كه فرزند بلافصل امام است امامزاده موسی مبرقع نیز فرزند بلافصل امام جواد''ع'' و یكی از فرزندان ایشان است.

شفیعی با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفتند در این بقاع متبركه افزود: علاوه بر برنامه های قرآنی، دعا و زیارت، شش كتابخانه دراین بقاع راه اندازی شده كه بیش از پانزده هزار نفر عضویت دارند و بیش از دو هزار نفر به صورت ثابت و فعال ازاین كتابخانه ها استفاده می كنند.

وی افزود: از مجموع شش كتابخانه ویژه خواهران و پنج كتابخانه ویژه برادران است كه درمجموع از سی هزار جلد كتاب بهره مند هستند.

خاطر نشان می شود شب گذشته مراسم سالروز شهادت امامزاده موسی مبرقع فرزند امام جواد''ع'' در كنار مرقد آن حضرت برگزار شد.