تبیان، دستیار زندگی
ست نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی علت رواج ناهنجاری های اجتماعی را حركت های ضد فرهنگی مخالفان نظام دانست و افزود: در این مساله نهادهای فرهنگی كشور نیز مقصرند.  حجت الاسلام بنایی با بیان این مطلب افزود: طرحی كه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدحجابی در كشور پیامد یك تراژدی در صنعت نساجی ایران است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی علت رواج ناهنجاری های اجتماعی را حركت های ضد فرهنگی مخالفان نظام دانست و افزود: در این مساله نهادهای فرهنگی كشور نیز مقصرند.

حجت الاسلام بنایی با بیان این مطلب افزود: طرحی كه در مجلس تصویب شد متضمن عفاف زن و استفاده بانوان از پوشش اسلامی و سنتی است.

وی افزود: به همین منظور راه كارهایی نیز در نظر گرفته شده ازجمله شركت دادن بخش خصوصی برای پشتیبانی از بازار ملی جهت پائین آوردن قیمت پوشاك داخلی و همطرازی آن با سقف در آمد مردم كه برای نتیجه دادن این طرح ،بخش خصوصی باید توانایی رفع نیازهای بروز پوشاك جامعه و به دست آوردن جایگاه اجناس و طرح های وارداتی را داشته باشد و اگر دولت خواستار حفظ حجاب بانوان می باشد باید از این طرح حمایت كند.

وی با اظهار تاسف از نبود حتی یك كارخانه پیشرفته برای ارائه طرح های روز دنیا و پارچه هایی با طرح سنتی و اسلامی گفت: تلاش هایی برای حل این معضل صورت گرفت كه همكاریهای لازم انجام نشد و تا به حال ما ما قماش مورد مورد نیاز مردم را دارد كرده و مجبور به تبعیت از طرح ها و مد دركشور های دیگر هستیم ولی امیدواریم درآینده نزدیك بتوانیم طرح مذكور را عملی كرده و پوشش های نابهنجار را ساماندهی كنیم.

وی در پایان علت رواج نابهنجاریهای اجتماعی را حركت های ضد فرهنگی مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به مقصر بودن نهادهای فرهنگی دركشور ادامه داد: در این نهادها كار به شكل اداری دنبال می شود پس نتیجه لازم را ندارد ولی اگر با انگیزه و اخلاص دینی به هدایت جوان ها بپردازیم اینگونه مشكلات قابل حل است اما نتیجه برخورد نادرست واداری نهادهای فرهنگی با این مسله موجب تغییر پوشش و نوع آرایش آقایان نیز شده و نوعی تضاد و جابجایی درجامعه صورت گرفته كه برای جلوگیری ازرواج بیشتر اینگونه مسائل بین آقایان نیز باید كار شناسی دقیق انجام شده و برخورد تندی صورت نگیرد تا به سر منزل مقصود برسیم.