تبیان، دستیار زندگی
صنعت گردشگری قطر تحت تاثیر تحریم چند کشور عربی با کاهش چشمگیر شمار گردشگر در ایام عید فطیر رو به رو شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضربه تحریم عربستان به صنعت گردشگری قطر

صنعت گردشگری قطر تحت تاثیر تحریم چند کشور عربی با کاهش چشمگیر شمار گردشگر در ایام عید فطیر رو به رو شد.

پیشخوان خبر تبیان
هواپیمای قطر

به گزارش تبیان به نقل از  ایسنا ،گلف نیوز نوشت: آمارگیری از پنج هتل بزرگ قطر در آغاز عید فطر حاکی از نرخ اشغال ۵۷ درصدی این هتل‌ها دارد، در حالی که این اقامتگاه‌ها در سال‌های گذشته در چنین روزهایی مملو از گردشگران سعودی و بحرینی بود.

‌همچنین برآورها نشان از آن دارد که فرودگاه بین‌المللی حمد که یکی از پرازدحام‌ترین فرودگاه‌های قطر است، در مقایسه با ماه جولای سال گذشته با ۷۶ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که این به معنای از دست دادن روزانه ۲۷ هزار مسافر است.

بازدیدکنندگان از سایر کشورها عضو شورای همکاری خلیج فارس تقریبا نیمی از شمار گردشگران ورودی به قطر را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل تصمیم کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با قطر، ضربه بزرگی برای صنعت سفر و گردشگری این کشور عربی محسوب می‌شود.

با ادامه شرایط موجود و اعمال محدودیت‌ها، دوحه در ماه آتی میلاد نیز با ظرفیتی کمتر نسبت به سال گذشته به کار خود ادامه می‌دهد، این در حالی است که پیش از تیره شدن روابط این کشور با عربستان، این کشور هر ماه رکوردهای جدیدی در جذب گردشگر ثبت می‌کرد.

چندین کشور عربی به رهبری عربستان با تحریم اقتصادی و سیاسی قطر خواستار تعطیلی شبکه خبری الجزیره، قطع روابط این کشور با ایران و بستن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور شده‌اند و مقامات قطری نیز تاکنون با نامعقولانه خواندن این ادعاها درخواست آنها را رد کرده‌اند.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .