تبیان، دستیار زندگی
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سامانه پایش هوشمند حمل و نقل عمومی (سپهتن) حدود ٩٠ درصد محورهای مواصلاتی را پوشش می دهد و تمام اتوبوس های بین شهری نیز به این سامانه مجهز شده اند و بدین ترتیب پلیس آنها را به صورت آنلاین کنترل کرده و تخطی از مقررات را به ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخلفات رانندگان اتوبوس‌ بین‌شهری را به ١١٠١٢٠ پیامک کنید

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سامانه پایش هوشمند حمل و نقل عمومی (سپهتن) حدود ٩٠ درصد محورهای مواصلاتی را پوشش می‌دهد و تمام اتوبوس‌های بین‌شهری نیز به این سامانه مجهز شده‌اند و بدین ترتیب پلیس آنها را به صورت آنلاین کنترل کرده و تخطی از مقررات را به راننده پیامک می‌کند.

پیشخوان خبر تبیان
اتوبوس

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سردار امیری با اشاره به طرح ترافیک تابستانی، اظهارداشت: طرح ترافیک تابستانی امسال ٣ ماه کامل یعنی از اول تیر ماه آغاز و تا ابتدای مهر ماه اجرا خواهد شد؛ تسهیل سفرهای تابستانی و عبور و مرور شهروندان، ارتقای ایمنی سفرها و جلوگیری از وقوع تخلفات و حوادث رانندگی از مهمترین اهداف این طرح به شمار می‌آید.

وی افزود: دو پیک جدی ترافیکی برای سفرهای تابستانی وجود دارد که اولی بعد از عید سعید فطر و دومی در دو هفته پایانی شهریور ماه است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا یکی از مهمترین علل وقوع تصادفات تابستان را خستگی و خواب آلودگی عنوان و تاکید کرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان متوجه همه کشورهاست ولی این آمار در کشور ما سهم بالاتری دارد.

هم‌اکنون سامانه پایش هوشمند حمل و نقل عمومی (سپهتن) حدود ٩٠ درصد محورهای مواصلاتی را پوشش می‌دهد و تمام اتوبوس‌های بین‌شهری نیز به این سامانه مجهز شده‌اند و بدین ترتیب پلیس آنها را به صورت آنلاین کنترل کرده و تخطی از مقررات را به راننده پیامک می‌کند

وی ادامه داد: کم خوابی و بدخوابی که موجب بدخلقی راننده می‌شود، یکی از عارضه‌های رانندگی به شمار می‌آید که همین امر تمرکز، واکنش و تصمیم‌گیری را برای راننده سخت می‌کند و از علل بروز سوانح رانندگی به شمار می‌آید.

سردار امیری گفت: عدم استراحت کافی قبل از سفر، استفاده از داروهای خواب آور حتی در حد قرص سرماخوردگی قبل یا حین رانندگی، بیماری افراد خصوصا آنهایی که اختلال خواب دارند، رانندگی در ساعات پیک خواب ١٣ تا ١٦و ٢ تا ٥ بامداد، رانندگی در شب، رانندگی بیش از ١٠ ساعت مداوم، رانندگی در جاده‌های یکنواخت به ویژه در فصل تابستان، رانندگی در مسیرهای ناآشنا و رانندگی در شرایط بد آب و هوایی از مهمترین علل بروز سوانح رانندگی به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه رانندگی در شب می‌تواند خطر بروز تصادف را تا ١٠ برابر افزایش دهد، گفت: رانندگان جوان و هم افراد مسن در معرض خستگی و خواب آلودگی هستند و نباید در این خصوص استثنایی قائل شد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص خودروهای عمومی نیز گفت: بخش قابل توجهی از سفرها به خصوص در تابستان با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود لذا پلیس در این خصوص حساسیت ویژه‌ای دارد.

سردار امیری با اعلام اینکه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح تابستانه پلیس راهور تشدید شده است، افزود: هم‌اکنون سامانه پایش هوشمند حمل و نقل عمومی (سپهتن) حدود ٩٠ درصد محورهای مواصلاتی را پوشش می‌دهد و تمام اتوبوس‌های بین‌شهری نیز به این سامانه مجهز شده‌اند و بدین ترتیب پلیس آنها را به صورت آنلاین کنترل کرده و تخطی از مقررات را به راننده پیامک می‌کند؛ امیدواریم امسال این سامانه به بخش بار هم گسترش یابد که در این راستا تمامی نفتکش‌ها امسال به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه پیامکی ١١٠١٢٠ نیز در اختیار مسافران است تا رفتار رانندگان را از طریق آن به پلیس گزارش دهند؛ ماموران نامحسوس پلیس نیز به عنوان مسافر در اتوبوس‌ها سوار شده و تخلفات احتمالی رانندگان متخلف را گزارش می‌کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره سفری ایمن، گفت: وسیله نقلیه به لحاظ فنی باید آماده سفر باشد به گونه‌ای که تایرها مناسب فصل تابستان باشند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار امیری بر برنامه ریزی در طول سفر، پرهیز از رانندگی در شب و نیز عجله و شتاب به هنگام رانندگی تاکید و توصیه کرد: حین سفر از رانندگان جوان و مبتدی در جاده‌ها استفاده نکرده و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنیم.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .