تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت‌الله نوری همدانی شرایط كنونی را زمان نشان دادن شجاعت، اقتدار و صلابت ملت ایران به جهان دانست.   حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه كه در طرح بصیرت شركت كرده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملت ایران تسلیم زیاده خواهی غرب نمی‌شود

حضرت آیت‌الله نوری همدانی شرایط كنونی را زمان نشان دادن شجاعت، اقتدار و صلابت ملت ایران به جهان دانست.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه كه در طرح بصیرت شركت كرده بودند، با بیان این‌كه مؤمن همانند كوهی در راه و هدف خود مقاومت می‌كند، اظهار داشت: مؤمن در راه حق خود استقامت، شجاعت و پایداری دارد و تندبادهایی كه از شرق و غرب می‌وزد او را از مسیر اصلی منحرف نمی‌كند.
وی استقامت و شجاعت را دو ویژگی مهم برای مجاهدان در راه خدا معرفی كرد و یادآور شد: مجاهدان در راه خدا باید دشمن و نقشه‌های آن‌ها را بشناسند و با توكل به خداوند، خود را نیرومند ببینند و در راه حق جان‌فشانی كنند.
این مرجع تقلید با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) افزود: انسان شجاع دارای سه ویژگی است، اول این‌كه عاشق شهادت است، دوم آن‌كه هرگز زیر بار ذلت نمی‌رود و خصوصیت سوم این است كه صلابت خود را حفظ می‌كند. ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس ثابت كرد كه هرگز از شهادت نمی‌ترسد و حاضر نیست بار دیگر زیر بار سلطه شرق و غرب برود.
وی با بیان این‌كه ملت ایران تسلیم زیاده خواهی آمریكا و اتحادیه اروپا نمی‌شود، تأكید كرد: ما شما را شناخته‌ایم و در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌هایتان مقاومت می‌كنیم. ملت ایران دارای صلاحیت است و این نكته مهم را از اسلام به دست آورده است. امروز روزی است كه ملت ایران باید اقتدار، صلابت و شجاعت خود را به دنیا نشان دهد.