تبیان، دستیار زندگی
فرماندار اندیمشک با اشاره به ادامه آتش سوزی در جنگل های بلوط منطقه چاوونی اندیمشک از دو روز پیش تاکنون، گفت: با اعزام بالگرد سرانجام تا ساعتی پیش، بیش از 95 درصد آتش سوزی این منطقه مهار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهار ۹۵ درصد از آتش‌سوزی جنگل‌های چاوونی اندیمشک

فرماندار اندیمشک با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط منطقه چاوونی اندیمشک از دو روز پیش تاکنون، گفت: با اعزام بالگرد سرانجام تا ساعتی پیش، بیش از 95 درصد آتش‌سوزی این منطقه مهار شد.

پیشخوان خبر تبیان
جنگل

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، پیمان جهانگیری با اشاره به وقوع چند فقره آتش‌سوزی سریالی در جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک از روز شنبه هفته جاری(3 تیرماه) تا روز گذشته، اظهار کرد: از روز شنبه ابتدا جنگل‌های بلوط منگره و قیلاب و سپس جنگل‌های دشت لاله دچار حریق شدند. با مهار این حریق‌ها، متاسفانه از روز یک‌شنبه شعله‌های آتش جنگل‌های منطقه چاوونی بخش الوار گرمسیری را در بر گرفت.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در این منطقه و به تبع گسترش حریق در نقاط مختلف این جنگل‌ها از یک سو و صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن منطقه چاوونی از سوی دیگر موجب شد علی‌رغم اعزام نیروی انسانی بسیار زیاد از سوی نهادهای گوناگون، برای اطفا و مهار حریق جنگل‌های منطقه چاوونی، به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد نباشد.

فرماندار اندیمشک با اشاره به وارد شدن خساراتی به پوشش گیاهی و درختان نقاطی از جنگل‌های بلوط بخش الوار گرمسیری در حوادث آتش‌سوزی روزهای اخیر، عنوان کرد: در این مدت چند مرتبه جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و در نهایت خواستار اعزام بالگرد شدیم.

جهانگیری ادامه داد: از صبح روز گذشته سه فروند بالگرد شامل یک فروند بالگرد آبپاش و دو فروند بالگرد برای جابه‌جایی نیروی انسانی، در منطقه حضور دارند و به صورت مرتب در حال پرواز هستند. تا حوالی ظهر 70 درصد آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه چاوونی و تا ساعتی پیش، بیش از 95 درصد حریق در این منطقه مهار شد. پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر حریق به طور کامل مهار شود.

وی با بیان این‌که هنوز میزان دقیق خسارات وارد حوادث آتش‌سوزی چهار روز اخیر در جنگل‌های بلوط منطقه الوار گرمسیری برآورد نشده است، تصریح کرد: مظنونانی در رابطه با این حوادث شناسایی شده‌اند اما هنوز عوامل این آتش‌سوزی‌ها به‌صورت کامل مشخص نشده‌اند.

فرماندار اندیمشک بیان کرد: تیپ حضرت مهدی (عج)، ناحیه مقاومت بسیج، تیپ 72 ارتش، هلال احمر، نیروهای فرمانداری، نیروهای بومی و مردمی و دوستداران محیط زیست از جمله نیروهایی بودند که برای مهار حریق روزهای اخیر در جنگل‌های الوار گرمسیری کمک کردند؛ همچنین تجهیزات و ماشین‌آلات از ادارات مختلف شهرستان به‌ویژه برای انتقال و جابه‌جایی نیروی انسانی در این مدت بسیج شد.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .