تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیر كل آموزش وپرورش شهر تهران از پرداخت بیش از 11 هزارمیلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان در 8 ماه اخیر خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرداخت بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان طی 8 ماه اخیر

وزیر آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران از پرداخت بیش از 11 هزارمیلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان در 8 ماه اخیر خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

پرداخت بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان طی 8 ماه اخیر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، عصر دیروز فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم تكریم  و معارفه مدیر كل آموزش وپرورش شهر تهران كه با حضور رؤسای ادارات مناطق تهران در ساختمان اصلی آموزش و پرورش شهر تهران برگزارشد؛ با بیان اینكه در راستای سیاست تمركز زدایی ، برخی از اختیارات ستاد به استان ها تفویض  شده است، تأكید كرد: این تفویض اختیار از سطح مدیران استان ها به مدیران مناطق ادامه یابد و مدیران مناطق هم این مسئولیت ها را به مدارس واگذار كنند، زیرا مدارس، محور اصلی تعلیم و تربیت می باشند .

دانش آشتیانی با بیان این نكته كه هیچ اصراری برآماده سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر نیست، ادامه داد: فعالیت های مربوط به بازگشایی مطلوب مدارس، طی بخشنامه ای به استان ها و مناطق تفویض شده است و مدیران مدارس موظفند، اقدامات اجرایی در این زمینه را به نحو احسن انجام دهند و مدیران كل نیز ناظر این فرآیند می باشند، ضمن آن كه لازم است در سطح استان و مناطق، كمیته ای به این امر اختصاص داده شود .

وزیر آموزش وپرورش در باره سند تحول بنیادین تصریح كرد: یك كارگروه  در سطح وزارتخانه مأموریت دارد با همكاری شورای عالی آموزش وپرورش، اهداف و سیاست های هر حوزه در راستای عملیاتی كردن سند را مشخص كند .

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته در چارچوب برنامه مبتنی بر سند تعریف شده است .

دانش آشتیانی با بیان این نكته كه ستاد برنامه وبودجه در سطح وزارتخانه تشكیل شده است، گفت: كمیته برنامه و بودجه نیز زیر نظر این ستاد تعریف شده و وظیفه این ها ، مشخص نمودن برنامه حوزه های مختلف سازمان ها و معاونت های تابعه می باشد .

وی با اشاره به این مطلب كه ردیف های بودجه متناسب با انتظارات سند تحول بنیادین تدوین شده است، یاد آورشد: لازم است، ستادی در استان ها در چارچوب این برنامه ها و متناسب با اهداف و سیاست ها ، تدوین شود و این جریان به منطقه و مدرسه نیز تسری یابد .

وزیر آموزش وپرورش با اعلام اینكه از زمان تصدی وزارت وی، بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و مبلغی در حدود 500 هزارمیلیارد باقی مانده است، خاطرنشان كرد: براساس تفاهمی كه با سازمان مدیریت به عمل آمده و به استان ها نیز ابلاغ شده است، استان ها باید در هزینه ‌كردها، صرفه جویی كنند و  بهینه مصرف كردن را در دستوركار خود قرار دهند و هر مبلغی كه از محل صرفه جویی عاید شود، در خود استان هزینه خواهد شد .

دكتر آشتیانی از پرداخت بدهی شركت های بیمه كه طرف قرارداد بیمه تكمیلی كاركنان هستند، خبر داد وگفت: براساس تفاهم نامه منعقده با 3 شركت دانا، معلم و ایران ، استان ها می توانند با یكی از این  3 شركت، قرارداد منعقد كنند .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درآمدزایی در آموزش و پرورش تأكید كرد: در بودجه 96  مجوز تبدیل به احسن شدن املاك و مستغلات و حتی حقّ تغییركاربری داده شده است كه این  امر می تواند برای استان ها، درآمدزایی داشته باشد .

دكتر دانش آشتیانی با اشاره به اعطای مجوز تأسیس مدارس غیردولتی به مناطق اظهار امیدواری كرد، از این طریق گام مؤثری در حذف بوروكراسی اداری برداشته شود .

عضوكابینه تدبیر وامید با تأكید بر توسعه بخش فنی و حرفه ای و كاردانش و انتظار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر توسعه این بخش كه كمك شایانی به امر اشتغال و تولید خواهد كرد، تصریح كرد: براساس برنامه ششم توسعه، 50 درصد ظرفیت آموزشی باید به سمت فنی وحرفه ای و كاردانش سوق داده شود كه این امر بسترساز اشتغال و تولید در كشور خواهد بود .

گفتنی است؛ در پایان این مراسم احكام جدید علیرضا كمرئی به عنوان سرپرست اداره كل ارزیابی عملكرد و پاسخ گویی به شكایات  وزارت آموزش و پرورش و عباسعلی باقری به عنوان سرپرست اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران توسط دكتر دانش آشتیانی به آنان اعطا شد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش