تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی بر لزوم شناسایی و تقویت نقاط مشترك بین مسلمانان و پرهیز از اختلافات برای ایجاد وحدت در مقابل دشمنان تأكید كرد حضرت آیت‌الله  مكارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از دانشجویان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسلمانان نقاط مشترك خود را تقویت كنند

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی بر لزوم شناسایی و تقویت نقاط مشترك بین مسلمانان و پرهیز از اختلافات برای ایجاد وحدت در مقابل دشمنان تأكید كرد

حضرت آیت‌الله  مكارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از دانشجویان مسلمان كشور اندونزی با بیان این‌كه مسلمانان این كشور تلاش گسترده‌ای برای تبلیغ اسلام انجام داده‌اند، گفت: ما در شرایطی زندگی می‌كنیم كه گوش شنوا برای شنیدن تعالیم اسلام به خصوص تشیع در جهان فراوان است.
وی استفاده از فرصت‌های به دست آمده برای تبلیغ اسلام را امری ضروری دانست و اظهار داشت: اسلام دین سعادت برای همه بشریت است. امروز شاهدیم كه تمام اقوام و ملل مختلف از مكاتب ساختگی نا‌امید و مأیوس شده‌اند و تنها اسلام است كه می‌تواند آن‌ها را به سوی كمال و معرفت واقعی هدایت كند و سایر مكاتب و مذاهب از اداره بشر ناتوان هستند.
این مرجع تقلید سه اصل شناخت بیشتر دین، عمل به دستورات اسلام و تبلیغ مذهب را موجب فراهم شدن خوشنودی خداوند برشمرد و تصریح كرد: امروز جوانان مسلمان بیش از هر زمان دیگری مورد تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند. اگر مراقب جوانان باشیم در آینده كشورهای اسلامی مترقی، پیشرفته و مقتدر خواهند بود و در غیر این صورت در آینده دیگر جوانی وجود نخواهد داشت تا از مرزهای دین و اسلام دفاع كند.
وی در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت در بین مسلمانان تأكید كرد و افزود: امروز اتحاد بین مسلمانان بسیار لازم و ضروری است. رمز موفقیت‌های مسلمانان در وحدت كلمه است. اگر متحد باشیم به راحتی در مقابل هجوم دشمنان از خود دفاع می‌كنیم و باید بدانیم كه پیروزی وعده‌ الاهی است.
حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی وجود نقاط مشترك بین گروه‌های مختلف اسلامی را فراوان ارزیابی كرد و خاطر نشان ساخت: مسمانان با یكدیگر نقطا قوت زیاد دارند ولی نقاط اختلاف بسیار كم می‌بایست نقاط قوت بین خود را تقویت كنیم و از به میدان آمدن نقاط اختلاف پرهیز كنیم.