تبیان، دستیار زندگی
سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: نباید انوشیروانی و رستمی را محکوم کنیم بلکه رییس فدراسیون تصمیمات اشتباهی را از ابتدا گرفت که کار را به اینجا کشاند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"فدراسیون پروژه‌ سرمایه سوزی راه انداخته است"

زارع: وزارت ورزش به ماجرای وزنه‌برداری ورود کند

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نباید انوشیروانی و رستمی را محکوم کنیم بلکه رییس فدراسیون تصمیمات اشتباهی را از ابتدا گرفت که کار را به اینجا کشاند.

پیشخوان خبر تبیان
وزنه برداری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، بهمن زارع درباره شرایط پیش آمده در تیم ملی وزنه‌برداری و استعفای سجاد انوشیروانی، بیان‌ کرد: تصمیمات اولیه‌ای که فدراسیون گرفت اشتباه بود و کار را به این جا کشاند. واقعا تصمیم رییس فدراسیون اشتباه بود که کار را به این جا کشاند و ورزشکار و مربی را نباید در این ماجرا محکوم کنیم. انوشیروانی در رده جوانان به خوبی کار می‌کرد و در حال کسب تجربه بود، اما توکلی را بر کنار و او را جایگزینش کردند. شیوه کار در رده بزرگسالان زمین تا آسمان با رده‌های پایه فرق می‌کند. یکی از مهم‌ترین موارد این است که مربی باید روانشناسی قوی داشته باشد و با ورزشکاران بزرگ حرکت کند.

او ادامه‌ داد: اکنون هم با شرایط به وجود آمده اگر بخواهند محمد حسین برخواه را جایگزین انوشیروانی در تیم‌ ‌ملی بزرگسالان کنند دوباره همان اشتباه قبل را تکرار خواهند کرد، چرا که تا مسابقات قهرمانی جهان 110 روز بیشتر باقی نمانده که در 20 روز آخر آن نمی‌توان به ورزشکاران فشار وارد کرد. از این رو تنها 90 روز برای تمرین باقی می ماند که از این 90 روز هم  اگر تعطیلات را کم کنیم تنها 70 روز تمرینی باقی می ماند. بنابراین چطور می‌توان در این 70 روز تمرینی تیم را به گونه‌ای آماده کرد که با غول‌های جهان بتوانند بجنگند؟ بنابراین با این شرایط اگر تیم در مسابقات جهانی نتیجه‌ نگیرد برخواه را هم کنار می‌گذارند و یک سرمایه دیگر را هم می سوزانند.

اگر بخواهند محمد حسین برخواه را جایگزین انوشیروانی در تیم‌ ‌ملی بزرگسالان کنند دوباره همان اشتباه قبل را تکرار خواهند کرد، چرا که تا مسابقات قهرمانی جهان 110 روز بیشتر باقی نمانده که در 20 روز آخر آن نمی‌توان به ورزشکاران فشار وارد کرد.

زارع همچنین گفت‌: در این مدت از فدراسیون به غیر از ایجاد بحران، حاشیه و فرصت سوزی چیزی ندیدیم. توکلی، انوشیروانی، نصیر شلال، ربیعی و برخواه هر کدام بسیار با انگیزه و پر انرژی مشغول به کار بودند و چه دلیلی برای جابه جایی آنها وجود داشت.به نظرم فدراسیون پروژه‌ سرمایه سوزی راه انداخته است.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد چه چیزی است؟ تصریح کرد: رییس فدراسیون برای خود اهدافی را در نظر گرفته بود که پست بین‌المللی به دست بیاورد، اما به نظرم چون به اهدافش نرسیده انگیزه کار هم از دست رفته است. ما از مسابقات قهرمانی جهان عقب افتاده‌ایم، چرا که مسئول فدراسیون به فکر گرفتن پست بین‌المللی بود. به نظرم بهتر است وزارت ورزش و جوانان بیش از این زمان را از دست ندهد و تصمیمی بگیرد و مدیر با انگیزه‌ای بیاورد تا کار را بتواند جمع و جور کند. فدراسیون از ابتدا نباید می گذاشت که کار به این جا بکشد و اگر مدیری پخته باشد پیش از این که بخواهد ماجرایی به یک بحران تبدیل شود، جلوی آن را می‌گیرد، اما اکنون ما زمان و سرمایه را سوزانده‌ایم.

او ادامه‌ داد: در شرایط حال حاضر هم اگر توانمندی دارند کادر فنی قبلی را بر گردانند تا بتوانند تیم را برای مسابقات جهانی جمع و جور کنند، زیرا پای آبروی ورزش ایران در میان است و الان زمان زیادی برای تغییر و تحولات نداریم. همچنین من از وزارت ورزش و جوانان و داورزنی خواهش می‌کنم به مساله وزنه‌برداری ورود پیدا کنند، وقتی که فدراسیون نتوانست این مشکل را حل کند بهتر است بزرگترها به این موضوع ورود پیدا کنند، چرا که وزنه‌برداری بعد از کشتی آبروی ورزش ایران است. متاسفانه در این مدت تمام هزینه‌های فکری و مالی فدراسیون برای انتخابات فدراسیون جهانی گذاشته شد و نتیجه‌ آن را هم اکنون می بینیم. در هر فدراسیون تیم‌ ‌ملی بزرگسالان ویترین آن محسوب می‌شود. در فدراسیون وزنه‌برداری اکنون تیم ملی بزرگسالان در چه شرایطی قرار دارد و آرامش آن کجاست؟


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .