تبیان، دستیار زندگی
برخی از منابع مطلع با اشاره به عدم مداخله حزب الله لبنان در بحران اعراب با قطر، تأکید کردند که حزب الله موضعش در برابر وهابیت عربستان ثابت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب الله در بحران روابط کشورهای عربی مداخله نمی‌کند

برخی از منابع مطلع با اشاره به عدم مداخله حزب الله لبنان در بحران اعراب با قطر، تأکید کردند که حزب الله موضعش در برابر وهابیت عربستان ثابت است.

پیشخوان خبر تبیان
حزب الله

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند که حزب الله لبنان در برابر بحرانی که میان اعراب خلیج فارس به وجود آمده هیچ موضعگیری اتخاذ نکرده و نمیخواهد در آن مداخله کند.

به گفته این منابع، حزب الله اما موضعش در برابر وهابیت عربستان ثابت است و این مسئله نیز مربوط به جنگ یمن و سوریه است.

این در حالی است که برخی از منابع عربی مدعی شده بودند که تشدید لحن سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله علیه عربستان سعودی (در سخنرانی روز قدس)، به درگیری این کشور با قطر مربوط است.

این منابع ضمن کم عقل خواندن کسانی که این نتیجه گیری را از اظهارات نصرالله داشته اند، تأکید کردند که حزب الله و همپیمانانش نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی سوریه داشته اند و بر خلاف دو سال گذشته شهرهای بزرگ در کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

وبگاه خبری لبنان 24 گزارش داد که حزب الله و همپیمانانش تا زمانی که طرح تجزیه سوریه را در هم شکنند در راه درست حرکت میکنند.

این منابع درباره سرویسهای امنیتی لبنان نیز اظهار داشتند که نصرالله دائما از نقش این دستگاهها در راستای تأمین ثبات و امنیت تقدیر میکند و حزب الله نیز با این دستگاهها روابط و هماهنگی خوبی دارد.


منبع: فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .